Forrásokat is kell teremteni a MÁV finanszírozásához, vagyis fel kell élénkíteni a beruházók lankadó finanszírozási kedvét. Ennek részeként végre el kell készíteni a MÁV csoport vagyonának hiteles értékbecslését. A harmadik fontos feladat a társaság elismertségének javítása, ám ahhoz, hogy minél többen vegyék igénybe a vasutat, azt versenyképessé is kell tenni. Alkalmazkodni kell ahhoz a helyzethez, hogy minden újabb méter közút a vasúttól veszi el a piacot, amelynek utasszáma az elmúlt húsz évben megfeleződött. Hónig Péter kiemelt irányként említette a közösségi közlekedésben lévő párhuzamok felszámolását is. Bár a párhuzamosság önmagában nem baj, az már luxus, ha állami támogatást élvező közlekedési formák versenyeznek. A reformhoz tartozik az is, hogy az fizessen a szállításért, aki igénybe veszi, vagyis elsősorban az utas. A miniszter hangsúlyozta, hogy a MÁV jelenlegi vezetői élvezik a bizalmát, és reméli, hogy az átalakulás aktív részesei lesznek.