40 hazai nagyvállalat megítélését mérték fel a nyáron. Az eredmények tükrében meghatározható az is, hogy az egyes vállalatok milyen területen tehetnek előrelépést társadalmi megítélésük javítása érdekében.
A lista első három helyén multinacionális vállalatok (Audi Hungária Kft, GE Hungary Ipari és Kereskedelmi Zrt, Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.) végeztek, míg a legjobb reputációjú magyar vállalat a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. lett az ötödik helyen.
A legkedvezőbb megítélésű iparágnak hazánkban a távközlés bizonyult, míg a legkevésbé jó reputációval a közlekedési vállalatok bírnak. Az első hazai Reputation Rating kutatás alapját az a felismerés adja, hogy a vállalatok mára a fogyasztók mindennapjainak részesei lettek, közéleti szereplőkké, véleményformálókká váltak. Így hírnevük komplex tulajdonságnak tekinthető, hiszen élmények és tapasztalatok összességéből áll.
A reputáció vizsgálata nem ismeretlen kutatási terület, a tekintélyes Reputation Institute fundamentumként emeli ki az új vállalatvezetési kultúrában - felismerve ezzel, hogy a reputáció ugyanolyan stratégiai sikertényezővé, vállalatiérték-növelő faktorrá vált, mint a márkaérték vagy az érintetti szemléletmód.
A felmérés során öt olyan dimenzió mentén vették górcső alá a cégek megítélését, amelyek a reputáció minden aspektusát és problémáját lefedik: a vezetés, a vállalati polgárság, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség.