Cégvilág

Árkörkép a hipermarketek 3 000 legnépszerűbb termékéről

Új weblapot indít szeptember 1-jétől az Auchan a legnagyobb hipermarketek élelmiszerárainak összehasonlítása érdekében. A www.hiperarak.hu oldal az Auchan, a Tesco, a Cora, az Interspar áruházakban található 600, teljesen azonos minőségű és kiszerelésű terméket hasonlít össze.

„Vállaljuk a kockázatot, hogy a felmérés minket hoz ki drágábbnak, ha viszont a versenytársakat, akkor nem hiszem, hogy ölbe tett kézzel fogják nézni. Meggyőződésem, hogy kezdeményezésünk nyertesei a vásárlók lesznek” – mondta Jean-Paul Filiat, az Auchan Magyarország vezetője.

A felmérést minden hónap azonos időszakában, az Auchantól teljes mértékben független HMSM Consulting végzi, alkalmanként más-más fővárosi vagy Budapest környéki áruházakban. A vizsgálatba a magyarországi hipermarketekben leginkább keresett 3000 úgynevezett márkatermékből minden alkalommal a HSMS Consulting választja ki a felmérésre kerülő 600 terméket, amelynek mintegy 80 százaléka tömegfogyasztási, 20 százaléka pedig friss élelmiszer lesz.

A honlap a fő kategóriákon belül (italok, sós termékek, édes termékek, friss termékek, illatszerek, vegyi áruk) több termékkört sorol fel, és az érdeklődők akár egy-egy vásárlás összegét, a kosárértéket is kiszámíttathatják a programmal. Emellett termékkereső szolgáltatás is megkönnyíti a fogyasztók dolgát, illetve termékkörök átlagárát és azon belül az egyes termékféleségek árát is össze lehet hasonlítani.

A vonalkódok azonosak minden egyes termék esetében, bárhol is történik az értékesítés, ez teszi lehetővé a termék tökéletes öszehasonlíthatóságát. A felmérés feltétele az is, hogy az egymással összevethető méretű áruházak nagyjából azonos körzetben legyenek találhatók.

Amennyiben a HMSM munkatársa látogatása alkalmával nem találja meg az osztályon a terméket, semmilyen árinformációt nem ad róla. Ezek után a listákat informatikai úton feldolgozzák az ügynökség központjában, felkerülnek a honlapra, és automatikusan elkészülnek a statisztikai számítások is. A látogatók tájékoztatására a honlapon minden esetben feltüntetik a felmérés pontos dátumát a termék mellett.

Ár-összehasonlításra eddig is volt példa Magyarországon, hiszen az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület magazinja, a Kosár a terméktesztek mellett ár-összehasonlítást is végez, de az élelmiszer-napicikk piacra összpontosító honlap előzmény nélküli – mondta lapunknak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, aki semmi kivetnivalót nem talál az Auchan kezdeményezésében

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

ár kosár Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felmérés Auchan márkatermék hiparmarket Országos Kereskedelmi Szövetség
Kapcsolódó cikkek