Cégvilág

Hány darab kalauz kell a vonatra? Egymásnak esett a MÁV és a szakszervezet

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) szerint balesetveszélyes, és ellenkezik az utasításokkal, hogy a 10-11 kocsiból álló vonatokon csak egy vezető jegyvizsgáló teljesít szolgálatot. A MÁV-START Zrt. szakmailag megalapozatlannak tartja a vádakat, és visszautasítja.

A VDSZSZ az MTI-hez kedden eljutatott közleményében hangsúlyozza: a nyolc kocsinál hosszabb szerelvényeken feltétlenül, legalább két jegyvizsgálónak kellene tartózkodnia.

Az ennél hosszabb vonatokon ugyanis egy leterhelt jegyvizsgáló nem tudja szavatolni az utasok biztonságát.

A leginkább kora reggel, valamint este közlekedő "11 kocsis munkásvonatok" utasai vannak veszélyben, hiszen a szerelvények sok megállóhely peronjánál hosszabbak, egyetlen kalauz pedig nem minden esetben tud segíteni a "zúzott kőre való lelépéskor" - fejtik ki az érdekképviselők.

A VDSZSZ felszólítja a MÁV-START Zrt. vezetését arra, hogy hagyjon fel ezzel a gyakorlattal, ellenkező esetben "minden ilyen vonat" indulását megakadályozzák. A MÁV-START Zrt. az MTI megkeresésére közölte: a vasúttársaság maradéktalanul biztosítja a személyszállító vonatok biztonságos közlekedtetéséhez előírt létszámot és feltételeket. A Nemzeti Közlekedési Hatóság utasítása szerint vonatonként minimum egy vezető jegyvizsgáló kötelező vonatonként - emlékeztet a cég. A vasúttársaság hangsúlyozza: a VDSZSZ-nek nincs joga megakadályozni a vonatok indulását.

Start kalauz vonat MÁV
Kapcsolódó cikkek