MÁV: megint indul a reform
Olcsó, hatékony, minőségi szolgáltatást nyújtó vasúti és buszközlekedés kialakítását tervezi a kormány. A cél, hogy a következő három év átlagában a jelenlegi évi mintegy 330 milliárd forintnál 70 milliárddal kevesebb költségvetési pénzt kelljen elkölteni a MÁV-Start Zrt.-nél és a Volán társaságoknál.
A csökkentés meghatározó része hatékonyságjavításból származik majd. Mindezzel a mostani 1,3-ről egy százalékra esik a közösségi közlekedésre költött állami pénz aránya a GDP-n belül.
E megtakarítás nagyobb, mint az IMF-fel kötött megállapodásban szereplő évi 40 milliárd, s általa a mostani 1,3-ről egy százalékra esik a közösségi közlekedésre költött állami pénz aránya a GDP-n belül. A csökkentés meghatározó része hatékonyságjavításból származik majd, de van tartalék e társaságok fix költségeinek mérséklésében és a menetdíjbevételekben is.
A fenti céloknak a kormányhatározat szerint már egy regionális közlekedésszerkezet keretein belül kell megvalósulniuk. „Ennek létrehozásáról, továbbá a MÁV és a Volán társaságok szerkezeti átalakításáról, végül az átalakítás és a működtetés finanszírozásának módjáról a kormány augusztus 15-e és november 30-a között vár koncepciókat a felelősöktől” – ismertette a pénteki tájékoztatón Szollár Domokos kormányszóvivő.