BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Meleg jégkrémmel küzd a klímaváltozás ellen az Unilever

A piacvezető Unilever sajátos eszközzel harcol a globális felmelegedés ellen: a cég olyan fagylalt készítését tervezi, amelyet szobahőmérsékleten ad el és a vásárlók házilag fagyasztják le maguknak.

Az Unilever azt reméli, hogy a szobahőmérsékletű jégkrém forgalmazása csökkenti majd az üvegházhatású gázok kibocsátását, mivel a termék a szállítás alatt nem igényel hűtést. A piacvezető évente 5 milliárd euró értékben forgalmaz jégkrémet és portfóliójába olyan márkák tartoznak, mint a Magnum, a Cornetto vagy a Vienetta.

A cég szóvivője érdekfeszítőnek nevezte az ötletet, ami komoly kihívás elé állítja a tudósokat. A kérdés: hogyan érhető el, hogy a házilag fagyasztott jégkrém ugyanolyan textúrájú legyen, mint a gyári. A kísérletek jelenleg az Unilever laboratóriumában folynak, Cambridge-i tudósok segítségével.

Gavin Neath, a Unilever szenior alelnöke a The Times-nak úgy fogalmazott: radikális megoldást kell találniuk az emisszió csökkentésére, a jégkrém projekt is ennek része. A vállalat az energiahatékonyság növelésén dolgozik német, francia és olasz gyáraiban, valamint 40 országban modernizálja viszonteladói hűtőpultjait. Eddig 400 ezer hűtőt cseréltek ki, amellyel a cég közlése szerint 15 százalékkal csökkentették az energiafogyasztást.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.