Melyik autógyár négyszerezte meg profitját?
A Kia a június 30-val végződő negyedévben 279 millió dolláros nettó profitot ért el, az előző év második negyedében könyvelt 69 millió dollárhoz képest – jelenti az AP.
Az eladások 11,5 százalékkal növekedtek, a vállalat közleményében kitért arra is: a koreai valuta gyengesége javította az eredményeket. Az olcsó wonnak köszönhetően az ázsiai ország termékeinek ára kedvezőbb a tengerentúlon. Márpedig a Kia 2009 első felében járműveinek 74 százalékát külföldön értékesítette.
A Kia a Hyundai Motor Co. leánya, a vállalatcsoport Dél-Korea legnagyobb autógyára, globálisan pedig az ötödik helyet foglalja el.
A Hyundai Motor Company, Dél-Korea legnagyobb autógyártója a múlt hónapban világszerte 262 623 gépjárművet adott el, 36,6 százalékkal többet, mint tavaly júliusban.
A belföldi eladások 15,4 százalékkal 60 638 darabra emelkedtek. Ez a növekedés elsősorban azoknak az adókedvezményeknek tudható be, amelyeket a tíz évesnél idősebb személygépkocsijukat új autóra cserélő vásárlóknak biztosít a koreai kormány.
Külföldön hét hónap után most első ízben emelkedtek a márka eladásai, és a tavaly júliusinál 44,5 százalékkal több, 202 ezer kocsi talált gazdára júliusban.
A koreai export 37,2 százalékkal erősödött 2008 júliusához képest, és megközelítette a 83 ezer darabot, miután idén júliusban nem tartottak nyári szünetet a koreai üzemek. Emellett a kínai, indiai és a csehországi Hyundai gyárak révén ötven százalékkal 120 ezerre nőttek a külföldi gyártásból származó eladások.