A tervezet bemutatásakor Hónig Péter miniszter leszögezte: ahol eddig volt közösségi közlekedés, ott jövőre is lesz.
Összesen 33 vonalon szüntetik meg a vasúti közlekedést. Ez 1000 kilométer hosszúságú szakaszt jelent, amin naponta 6400 utas közlekedik.
A szakaszok megszüntetésével évi 7 milliárd forint megtakarítást remél a szaktárca. Megszűnik például a Nyíregyháza-Nyírbátor, a Karcag-Tiszafüred, a Székesfehérvár-Komárom, illetve a Hódmezővásárhely-Makó szakasz.
Hónig Péter arra a kérdésre, hogy miként választották ki a megszüntetendő szakaszokat, azt felelte: nem volt ott a legtöbb egyeztetésen, de abban biztos, hogy jó döntés született.
A minisztérium reményei szerint a vasúti átalakítás révén három év alatt 70 milliárd forint megtakarítást lehet elérni.