BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Fél év alatt 30 évet "öregszenek" a vonatok - Fotó

Közel 2,5 millió euró értékű beruházással vasúti forgóvázak tesztelésére és validálására alkalmas tesztközpontot hozott létre az Alstom Transport Neuhausen-ben. A létesítmény kialakításával az Alstom Transport célja az, hogy műszaki know-how-jának kiaknázása és a termékbiztonság-ellenőrzési folyamatok felgyorsítása révén lecsökkentse a vasúti járművek tervezési idejét, ezáltal téve lehetővé a piaci igényekhez való gyorsabb alkalmazkodást.

Az Alstom Transport új tesztközpontjának különlegessége az, hogy az ott végzett tesztek és mérések révén akár kevesebb, mint fél év alatt annyi terheléses teszt végezhető el a vasúti járművek forgóvázán, amely azok 30 évnyi futásteljesítményét képes szimulálni és modellezni. Az új tesztközpont az Alstom Transport villamosainak és vonat-villamosainak új generációiba kerülő „Ixége” forgóvázak tesztelésével kezdte meg működését.


 
Eddig, a vasúti ágazaton belül, általában csak az egyes alvázakat és a forgóvázak bizonyos részegységeit ellenőrizték tesztpadon, a fárasztásos teszteket és az egyéb alkatrészek tulajdonságait számítógéppel szimulálták. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a gyártók először kifejlesztettek minden egyes alkatrészt és részegységet, majd a szerelvényen végzett tartóssági teszt során a már összeszerelt forgóvázat tesztelték és validálták. Ez az eljárás nem tette lehetővé azt, hogy már a tervezést és a gyártást követően szimulálni és validálni lehessen azokat az erőhatásokat, amelyek a mintegy 30 éves élettartamuk alatt érik a vasúti járművek forgóvázait.


 
A tesztpad komplett forgóvázak validálásához történő alkalmazása forradalmasítja a gyártási és ellenőrzési folyamatot azáltal, hogy lecsökkenti a termék megbízhatóságának biztosításához szükséges időtartamot. Mi több, műszaki szakértői teamek a kereskedelmi forgalomban jellemzőkkel közel azonos műszaki körülmények között vizsgálhatják és tesztelhetik a forgóvázakat.

A részegységekkel felszerelt forgóvázak így tesztelhetőek lassú, illetve hirtelen gyorsulási szakaszban, akár egyenes vonalon, akár pedig kanyarokban való haladást szimulálva. A tesztpad segítségével mérhető az alváz vagy a „mozgó”, egyenetlenül eloszló utasok jelentette terhelések forgóvázra gyakorolt hatása is.
 
A sztenderd, szabályozott ciklusok szerint végzett teszteknek köszönhetően megállapítható és mérhető a forgóvázban idővel végbemenő fizikai változás. Az üzembe helyezést minden alkalommal megelőző tesztek során a valamennyi komponenssel felszerelt Alstom Transport forgóváz legalább 10 millió fárasztási tesztcikluson esik át, amely révén mindössze 4-6 hónapnyi teszteléssel közel 30 üzemben töltött év terhelése vizsgálható. Az Alstom Transport Citadis villamosaihoz kifejlesztett „Ixége” forgóvázakra például több, mint 460 feszültség-, hőmérséklet-, nyomatékmérési és elmozdulást érzékelő szenzor került.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek