Az Alstom Transport új tesztközpontjának különlegessége az, hogy az ott végzett tesztek és mérések révén akár kevesebb, mint fél év alatt annyi terheléses teszt végezhető el a vasúti járművek forgóvázán, amely azok 30 évnyi futásteljesítményét képes szimulálni és modellezni. Az új tesztközpont az Alstom Transport villamosainak és vonat-villamosainak új generációiba kerülő „Ixége” forgóvázak tesztelésével kezdte meg működését.
Eddig, a vasúti ágazaton belül, általában csak az egyes alvázakat és a forgóvázak bizonyos részegységeit ellenőrizték tesztpadon, a fárasztásos teszteket és az egyéb alkatrészek tulajdonságait számítógéppel szimulálták. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a gyártók először kifejlesztettek minden egyes alkatrészt és részegységet, majd a szerelvényen végzett tartóssági teszt során a már összeszerelt forgóvázat tesztelték és validálták. Ez az eljárás nem tette lehetővé azt, hogy már a tervezést és a gyártást követően szimulálni és validálni lehessen azokat az erőhatásokat, amelyek a mintegy 30 éves élettartamuk alatt érik a vasúti járművek forgóvázait.
A tesztpad komplett forgóvázak validálásához történő alkalmazása forradalmasítja a gyártási és ellenőrzési folyamatot azáltal, hogy lecsökkenti a termék megbízhatóságának biztosításához szükséges időtartamot. Mi több, műszaki szakértői teamek a kereskedelmi forgalomban jellemzőkkel közel azonos műszaki körülmények között vizsgálhatják és tesztelhetik a forgóvázakat.
A részegységekkel felszerelt forgóvázak így tesztelhetőek lassú, illetve hirtelen gyorsulási szakaszban, akár egyenes vonalon, akár pedig kanyarokban való haladást szimulálva. A tesztpad segítségével mérhető az alváz vagy a „mozgó”, egyenetlenül eloszló utasok jelentette terhelések forgóvázra gyakorolt hatása is.
A sztenderd, szabályozott ciklusok szerint végzett teszteknek köszönhetően megállapítható és mérhető a forgóvázban idővel végbemenő fizikai változás. Az üzembe helyezést minden alkalommal megelőző tesztek során a valamennyi komponenssel felszerelt Alstom Transport forgóváz legalább 10 millió fárasztási tesztcikluson esik át, amely révén mindössze 4-6 hónapnyi teszteléssel közel 30 üzemben töltött év terhelése vizsgálható. Az Alstom Transport Citadis villamosaihoz kifejlesztett „Ixége” forgóvázakra például több, mint 460 feszültség-, hőmérséklet-, nyomatékmérési és elmozdulást érzékelő szenzor került.