A portál látogatottsága szeptemberben elérte a napi 200 ezres egyedi látogatószámot, a regisztrált felhasználók száma pedig meghaladja a 940 ezer főt.

A Vaterát nagyrészt az erősebb nem látogatja, az aukciós portálon megjelenők 55 százaléka férfi. Az áruk átlagos eladási ára ötezer forint körül mozog. A feltöltési díj bevezetése után csak átmenetileg esett vissza a regisztrált termékek száma 700 ezer alá, azóta ismét 900 ezer körül van – mondta lapunknak Gerő Viktor, a Vatera ügyvezető igazgatója.

Hozzátette: a válságot nem a forgalom csökkenésében, inkább az eladók számának növekedésében érzi az e-kereskedelmi vállalkozás. A nehéz időkben jövedelemkiegészítésként a szokottnál többen próbálnak használt tárgyaiktól így megválni. Hagyományos licit útján már csak a termékek 40 százaléka talál gazdára, népszerűbbek a villámáras aukciók. A piactéren átlagosan napi 52 ezer új árverést listáznak a felhasználók. A Vaterára jelenleg körülbelül napi 26 ezer licit érkezik, és 8500 a sikeres eladások száma. A portálüzemeltető statisztikái szerint a piac legaktívabb szereplője a 25–39 éves korosztály, a legnépszerűbb termékek pedig még ma is az elektronikai eszközök, a mobiltelefon, a GPS és a laptop, de nagy a forgalma a régiségeknek, óráknak, ékszereknek is.

A Vateraaugusztusban vezette be profi eladói programját (PEP), amelyben a nagyobb forgalmú eladók vehetnek részt, akiknek nagyon szigorú minőségi követelményeknek kell megfelelniük a programban való részvételhez.