Cégvilág

A jelek szerint a szülők nem a gyerekeken spórolnak

Optimista hangulatban várják a karácsonyi időszakot a magyar játékkereskedők.

A bizakodásra az ad elsősorban okot, hogy a forgalom az elmúlt évben a válság hatására sem csökkent, sőt kismértékű bővülés is megfigyelhető a piacon, ez a szezonális hatások miatt egyedül az utóbbi egy-két hónapban fordult csökkenésre.

„Ezek a jelek azt mutatják számunkra, hogy az emberek nem a gyerekeikre fordított kiadásaikon spórolnak” – mondta a Világgazdaságnak Gyaraki József, a Magyar Játékkereskedők Egyesületének elnöke, aki egyben a piac egyik meghatározó nagykereskedelmi cégének, az idén 20 százalékos növekedést elért Regio Játékkereskedelmi Kft.-nek az ügyvezető igazgatója is.

A hagyományos játékok mintegy 40 milliárdos piacán meghatározó szeletet, hozzávetőleg 60 százalékot, a hipermarketek fölöznek le, amelyek Gyaraki József szerint a játékokat csupán vevőcsalogató eszközként tartják.

Hozzátette: a hiperláncok az áruikat a belföldi nagykereskedőktől függetlenül, saját importforrásból szerzik be, ezért forgalmuk nagyon nehezen becsülhető. A magyar gyártók, illetve nagykereskedők termékei csak abban az esetben kerülnek a polcaikra, ha a saját importtermékeik mellett még marad hely.

További részletek a holnapi Világgazdaságban!

 

kereskedés játékpiac kereskedők játékok
Kapcsolódó cikkek