Cégvilág

A válság megismerteti az amerikaiakkal az áruhiányt

Hiánycikk sok játék és ajándék az amerikai áruházakban, a kereskedők a gazdasági válság, a bizonytalan kereslet miatt ugyanis az ünnepi bevásárló szezon közeledtével sem mernek bátran készletezni - írta a The Washington Times.

Sok népszerű termékből - például az elemes állatfigurákból, a legújabb Barbie babákból vagy a legdivatosabb csizmákból - nincsen elegendő a boltok polcain, a kereskedelmi láncok láthatóan nem bíznak abban, hogy visszatér a válság előtti költési láz.

Az áruházak rettegnek attól, hogy túl sokat rendeljenek egy-egy cikkből, és eladatlan készleteket halmozzanak fel. Az újság szerint a fogyasztók a karácsony közeledtével némileg többet költenek, de már nincsenek a régebben szokásos vásárlói rohamok. Az áruházak emlékeznek arra, hogy a vevők már tavaly év végén is visszafogottan költekeztek. Akkor a túl nagy megrendelt készletek a három évtized óta legalacsonyabb vásárlókedv miatt eladhatatlannak bizonyultak, és a kereskedők jelentős leértékelésekre kényszerültek, kevés profitot realizáltak.

A vásárlói viselkedésre reagáló kereskedők óvatos magatartása hetekkel karácsony előtt azt eredményezi, hogy a népszerű játékok, termékek hiánycikké válnak.

A karácsonyi előszezon egyik sikerét, a Zhu Zhu Pets 9.99 dolláros interaktív robothörcsögjét egyszerűen lehetetlen megtalálni az üzletekben. Ugyanígy hiány van a Mattel agytevékenységet mérő Mindflexéből, továbbá a Hasbro Nerf lövöldözős játékából. Nem lehet kapni a csípőjét forgatni és különféle pózokat felvenni képes Barbie Fashionista babát sem.

 Jim Silver, a TimeToPlayMag magazin elemzője szerint december elejére várhatóan már mintegy 100 népszerű játék lesz hiánycikk, az üzletek sokkal kevesebbet rendelnek a keresletnél. A hiányt fokozza, hogy a jelenséget észlelő fogyasztók igyekeznek minél hamarabb lebonyolítani ajándékvásárlásaikat, így a termékek ott is előbb elfogynak, ahol egyébként elegendő lenne belőlük.

ajándékok játékok vásárlói szokások áruhiány
Kapcsolódó cikkek