Cégvilág

Erős érdeklődés az output menedzsment iránt

Terjed a mobil eszközök felhasználása az ügyfelek elérésénél, de a posta súlya még mindig jelentős. Az Alerant felmérte a magyarországi output menedzsment piacát.

Az Alerant Informatikai Zrt. által elvégzett kutatás célja a magyarországi output menedzsment piac felmérése volt. Vizsgáltuk a hagyományosan meglévő és újonnan jelentkező igények, elvárások - mint az elektronikus dokumentum-kiküldés vagy személyre szabott kommunikáció – térnyerését, valamint az azokra adott megoldásokat.

A felmérés részletes eredményeit itt megtekintheti!

A válaszadók 87 százalékánál van tömeges dokumentum-kiküldés. A szervezetek 91 százaléka automatizálta már a dokumentum-előállítást és -kiküldést.

A levelek kiküldésénél az elektronikus csatornák jelentősége megnőtt az elmúlt időszakban, bár a posta súlya továbbra is jelentős, 59 százalék. Kezd elterjedni a mobil eszközök használata is, a válaszadók 7 százaléka már sms-ben is küld ki dokumentumot. A megkérdezettek 93 százaléka tartja fontosnak az elektronikus csatornák használatát. Ezek kiépülésével párhuzamosan a cégek ügyfeleik számára lehetővé teszik a csatornaválasztást.

A terület egyik aktuális kihívása a dokumentumok ügyfélre szabása. Ezt a lehetőséget a szervezetek már 50 százalékban kihasználják, elsősorban marketing célra, kisebb mértékben az értékesítés és ügyfélszolgálat támogatására.

A kutatás eredményei alapján úgy tűnik, a hazai output menedzsment piac meglévő tendenciái a közeljövőben is folytatódnak. A gazdasági válság hatására a vállalatok egyre fontosabbnak tartják a látható megtérülést eredményező, gazdaságos megoldások kialakítását. Ennek érdekében korszerű technológiákat is felhasználnak. Így várható például, hogy dokumentumaikat egyre nagyobb arányban küldik majd ki elektronikus csatornákon.

A marketing szemlélet átalakulása is érezteti hatását az output menedzsment területén. A hagyományos tömegmarketinget fokozatosan személyre szabott direkt marketing megoldások váltják fel. A cél, hogy minél hatékonyabban használják fel az ügyfél értékes, nehezen megszerzett, egyre rövidebb távú figyelmét.

Ennek érdekében új dokumentumtípusokat is felhasználnak a kommunikációra, s személyre szabott, közvetlenül az ügyfélnek szóló üzeneteket juttatnak el hozzá.

A hazai törvényi szabályozás változása is jelentős hatással lehet a tömeges dokumentum-előállítás piacára. Az új Polgári törvénykönyv nagy hangsúlyt helyez a fogyasztói szerződések esetében a pontos tájékoztatásra és az ügyfél helyzetének megfelelő szerződések létrehozására. A megfelelő eljárás biztosítása érdekében meg kell oldani a nagy tömegű dokumentum-előállítás személyre szabását.

ügyfélkiszolgálás alerant output menedzsment szerződések mobil
Kapcsolódó cikkek