Felszámolhatják a Magyar Bormarketig Nonprofit Kft.-t
Ismertetik: a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. az elmúlt két hónapban már nem tudta alkalmazottai bérét kifizetni, több beszállítójának is tartozik.
Az MBM-t 2005. májusában alakította, a szőlő-bor ágazat 13 meghatározó szakmai szervezete. Feladata a közösségi bormarketing alap - a bor forgalomba-hozatali járulékának a marketingre fordítható része - felhasználásának koordinációja. Elsősorban operatív feladatokat végez, támogatja és kiegészíti az agrárminiszter által kinevezett döntéshozó testület, a Bormarketing Bizottság, valamint az Agrármarketing Centrum (AMC)tevékenységét. Az MBM érdemi tevékenységét 2007-2008-ban kezdte meg.
Az alapítók ismertetik: a kialakult helyzet tisztázására november 25-én taggyűlést tartottak. A tájékoztató szerint belföldi marketing kampányra összesen bruttó 330 millió forintot költöttek, a közpénzek felhasználásának szigorú feltételei mellett. A közlemény rámutat: ennek köszönhetően a közösségi bormarketing beindult, már mutatkoznak az eredmények.
A közlemény emlékeztet arra, hogy az MBM ügyvezetése és tulajdonosai már ez év júliusában jelezték a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumnak (FVM), hogy az idei működéshez szükséges forrás biztosítására szeptemberig feltétlenül szükség van. Ennek átadási formáját azonban sem a minisztérium, sem az AMC azonban a mai napig nem találta meg - mutatnak rá. Az augusztus 1-jéig járó - a járulék befizetések alapján számított - működésre fordítható pontos összeget is csak november 2-án közölte a minisztérium - teszik hozzá.
Így mára egyértelművé vált - állítják a tulajdonosok -, hogy az MBM finanszírozását az eddigi, pályázati forma nem tudja biztosítani. A szaktárcánál emiatt már felmerült az MBM működését szabályozó rendelet módosítása.


