A japán autóeladások az amerikai és európai roncsautóprogramok ellenére is gyengélkednek, az erős jen pedig drágítja az exportot. A brit napilap kiemelte, hogy csupán 14 világújdonságot mutattak be, és a legnagyobb csarnokokban motorkerékpárokkal kellett feltölteni az autók üresen maradt helyét.
Európából ugyanis mindössze három márka, a rétegmodelleket gyártó Lotus, a Caterham és az Alpina bérelt területet. Az általános kedvetlenséget és lanyha érdeklődést látva még az egymillió látogatót is szinte elérhetetlennek tartotta a Japán Autógyártók Szövetsége, noha a legutóbbi, két évvel ezelőtti rendezvényt még 1,425 millióan keresték fel, és a mostani 109-cel szemben 241 kiállító mutatkozott be.
A csendes szalon fő üzenete a környezetvédelem volt: a kiállítás az elektromos, valamint a hibrid járművek bemutatására összpontosított. Ám közülük nem egyet már tavaly is lehetett kapni Japánban. Az eladási adatok nem verdesik az eget, a Mitsubishi elektromosából, az i-MiEV-ből tavaly június óta mindössze 600 kelt el a szigetországban.
A valódi újdonságok között volt a Suzuki Swift feltölthető hibridváltozata. A Suzuki sok ötletet vett át partnere, a General Motors jövőre piacra kerülő modelljéből, a Chevrolet Voltból. A kocsi ugyan csak 20 kilométert tehet meg 74 lóerős elektromos motorjával, de hálózatról tölthető, illetve 54 lóerős benzinmotorja a kellő időben bekapcsol ahhoz, hogy menet közben feltöltse a lítium ionos akkumulátort. A Swift Plug-in Hybrid sorozatgyártásáról azonban még nincs információ.