Cégvilág

Nőtt a UPS forgalma

A UPS harmadik negyedéves jelentése szerint a stabilizálódó gazdasági környezet hatására nőtt a forgalma, és a nemzetközi kiscsomag üzletág tovább növelte piaci részesedését. A vállalat bevétele elérte a 11,2 milliárd dollárt, nyeresége pedig az előirányzott értéksáv legmagasabb pontját.

A 2009. szeptember 30-ával lezárult három hónapra számított konszolidált mennyiség összesen 927 millió csomagot tesz ki, ez 2,4 százalékos csökkenést jelent a tavalyi harmadik negyedéves eredményekhez képest. Az átlagos napi mennyiség és a darabonkénti bevétel 3,9, illetve 11,3 százalékkal esett vissza. A költségek jelentős lefaragása és a termelékenység növekedése kevés volt ahhoz, hogy ellensúlyozza a csökkenő mennyiségek és a termékösszetételben bekövetkező változások negatív gazdasági hatásait, ezért az üzemi nyereség 929 millió dollárra mérséklődött.

A nemzetközi átlagos napi forgalom négy százalékkal nőtt a vizsgált időszakban. A belföldi volumen 9,1 százalékkal bővült a belföldi szolgáltatások és a törökországi akvizíció miatt. Az napi volumene 3,2 százalékkal mérséklődött, felülmúlva a piac teljesítményét. A darabonkénti bevétel 21 százalékkal esett vissza, tükrözve a csökkentett üzemanyagpótdíj, az árfolyamok és a termékösszetétel hatásait.

Bár az ellátási lánc és áruszállítás bevétele és üzemi nyeresége csökkent a negyedévben, az üzemi árrés nagyjából változatlan maradt az előző évhez képest, köszönhetően a bevételek kezelésének és a kiadások ellenőrzésének. Mindkét üzletág mérséklődést tapasztalt a bevételek csökkenésének ütemében. A logisztikai üzletág ismét jelentős növekedést ért el az egészségügyi üzletág szolgáltatásai terén.

Az UPS Freight teljesítményét negatívan befolyásolta a szektorban tapasztalható erőteljes piaci verseny. Ennek ellenére piaci részesedésének növekedésével megtartotta a hozamát.
Kurt Kuehn, a UPS pénzügyi igazgatója a kilátásokról szólva elmondta, a vállalat készen áll a fejlődésre, amikor eljön annak az ideje. Olyan kezdeményezéseket indítottak el, amelyek költsége az idén közel 1,4 milliárd dollár, még hatékonyabbá téve a UPS-t.

Ezenfelül 1,7 milliárd dollárra, az eredeti költségvetéshez képest 500 millióval csökkentik a 2009-es tőkekiadásaikat. Ugyan az előrejelzések szerint az amerikai fogyasztók mérsékelten költenek majd az idei ünnepek alatt, de a UPS készen áll a szezonális forgalomnövekedés kezelésére – fogalmazott a szakember.

Az UPS lesz az Olimpia hivatalos futárcége

Az Olimpiai Játékok Londoni Bizottsága a UPS-t nevezte ki a 2012-es rendezvény hivatalos logisztikai és expressz csomagküldő szolgáltatójának. A vállalat felügyeli majd az Olimpiai Játékok Logisztikai és Irányító Központját, Ennek keretében az összes szállítási és ellátási lánc irányítása a feladata lesz – beleértve a helyszíni logisztikát és szállítmányozást, raktározási és vámügyi szolgáltatásokat, valamint szállítási és futárszolgáltatásokat.

 

eredmény nyereség UPS londoni olimpia
Kapcsolódó cikkek