Webes reklám – Az egyszerűbb a hatékonyabb!
Eyetracking Web Usability címmel jelent meg Jakob Nielsen and Kara Pernice, a Nielsen Norman Group munkatársainak könyve. A szakértők kamerákkal figyelték az internetezők fejének mozgását és infravörös fénnyel követték a tekintet útját. A módszer tehát tökéletesen objektív eredményt adott, ellentétben a kérdezéses felmérésekkel, ahol utólag mondják el a résztvevők, mit láttak – írja a TIME.
Az eredmény: minél egyszerűbb a reklám, annál jobb. A csak szöveges reklámok 52 százalékát nézték meg a résztvevők. Csaknem ugyanekkora arányban (51 százalék) nézték meg azokat a reklámokat, amelyek az internetes keresési találatokhoz kapcsolódtak. A képek fölött megjelenő reklámszövegek a figyelem mindössze 35 százalékát érdemelték ki, az animált művek pedig még ennél is kevésbé (29 százalék) vonzották a tekintetet.
Kérdés, hogy a pillantás csak átfut egy reklámon vagy a felhasználó valóban meg is nézi azt? A mérés szerint a meglátogatott weboldalakon található reklámok 36 százalékát nézik meg valóban az emberek. Érdekesség, hogy a böngészgetők 5 százalékkal több hirdetést néznek meg, mint azok, akik valamilyen konkrét feladatra használják az internetet


