A Ford hátsó övlégzsákja a Ford Explorer sportos szabadidőautó következő generációjában mutatkozik be jövőre; a vállalat a későbbiekben a technológia globális bevezetését tervezi. A Ford hátsó övlégzsákja a hagyományos biztonsági övnél ötször nagyobb testfelületen osztja el az ütközés energiáját, így csökken a mellkasra nehezedő nyomás, illetve a hátsó utasok – akik gyakran gyerekek vagy idősek – jobban kontrollálhatják fejük és nyakuk mozgását. Említésre érdemes emellett, hogy a Ford kutatásában részt vevők 90 százaléka szerint az övlégzsák viselése kényelmesebb, mint a hagyományos légzsáké, s ez növelheti az övet használók számát.
Az autóipar első felfújható övlégzsákja ötvözi a hagyományos biztonsági övek és légzsákok erényeit, és az ütközési biztonság új szintjét jelenti a hátsó utasok számára. A modern, új visszatartó rendszer a fej, a nyak és a mellkas sérüléseit hivatott mérsékelni. E sérülések a hátsó utasok körében gyakoribbak, mert hátul nincsenek jelen a hagyományos légzsákok, illetve mert hátul sokszor gyerekek vagy idős emberek ülnek. A Ford az övlégzsákot a Ford Explorer következő generációjában vezeti be a piacra, az új SUV az Észak-Amerikai piacon jövőre mutatkozik be. Később a Ford e technológiát globálisan kínálja majd.
A légzsák ütközés esetén 40 ezredmásodperc alatt felfújódik az utas testén és vállán. A hétköznapok során az új övet ugyanúgy kell használni, mint a hagyományos övet, s teljesen kompatibilis a gyerekülésekkel és ülésmagasítókkal is. A jármű biztonsági szenzorai érzékelik az ütközés súlyosságát, és még azelőtt felfújják az övlégzsákot, hogy a jármű első légzsákjai felfúvódnának.
Mindkét hátsó öv csőszerű légkamrái hideg sűrített gázzal telnek meg, amely az ülés alatt elhelyezett hengerből egy speciálisan kiképzett csaton keresztül áramlik be. A felfúvódó övlégzsák tangóharmonikaszerűen összehajtogatott légzsákja felfújódás közben áttöri az öv szerkezetét, oldalirányban szétterül az utas testén – s mindezt annyi idő alatt teszi meg, amíg egy jármű autópálya-sebességgel haladva megtesz egyetlen métert.
A hagyományos légzsákokban jellemzően használt, hőt generáló kémiai reakció helyett alkalmazott hideg sűrített gáznak köszönhetően a felfúvódott övlégzsák nem melegebb az utas testén, mint a környezeti hőmérséklet. Az övlégzsák emellett kisebb nyomással és lassabban fújódik fel, mint a hagyományos légzsákok, hiszen az utas és az öv légkamrái között gyakorlatilag nincsen távolság.