Cégvilág

Az "ifjú titánok" meghódítanák a világot

A magyar munkavállalók többsége úgy érzi, hogy egy globális orientációjú munkahelyen szerzett tapasztalatok fontosak lesznek későbbi karrierjük során – legalábbis ez derül ki egy friss nemzetközi munkaerő-piaci felmérésből.

A Kelly Global Workforce Index több mint 90 ezer dolgozó véleményét gyűjtötte össze összesen 33 országban – köztük több mint 5 ezer magyar munkavállalóét. A felmérés tanúsága szerint az ún. „Y” generáció (a 18-29 éves korosztály) tagjai érdeklődnek leginkább a globalizáció iránt. Ezek a fiatal munkavállalók - az ún. „X” generáció (a 30-47 éves korosztály) képviselőivel együtt – egyúttal nagyobb önbizalommal állnak a nemzetközi környezetben történő munkavégzés elé, mint idősebb, az ún. „baby boomer” generációhoz tartozó (48-65 év közötti) kollégáik.

Az „Y” generáció tagjainak 71 százaléka véli úgy, hogy karrierlehetőségeik szempontjából fontos a globális orientáció; az „X” generáció tagjainak 56 százaléka, a „baby boomer” korosztály képviselőinek pedig 43 százaléka gondolkodik ugyanígy.

A megkérdezettek összesen 64 százaléka érzi úgy, hogy rendelkezik azokkal a képességekkel, készségekkel, amelyek egy fokozottan globális orientációjú munkahelyen szükségesek.

A munkahely-választási döntés során az „Y” generáció tagjainak 30 százaléka, az „X” generáció képviselőinek 24 százaléka, a „baby boomer” korosztályhoz tartozóknak pedig 19 százaléka tartja „rendkívül fontosnak”, hogy globális környezetben dolgozhasson.

Az „Y” generációhoz tartozó munkavállalóknak csak 45 százaléka részesül hivatalos nemzetközi kulturális vagy nyelvi képzésben a munkaadója jóvoltából; ez az arány az „X” generáció esetében 38 százalék, a „baby boomer” korosztálynál pedig 28 százalék.

„Ami a munkavállalókat illeti, sokan közülük felismerik, hogy a globális (szak)tudás és ismeretanyag milyen fontos lehet szakmai előmenetelük során, és hogy a multinacionális környezet egyre jelentősebb tényezővé válik a munkahely-választási döntés során – tette hozzá Jónás Anikó.

Y generáció felmérés globalizáció Kelly Services baby boomer X generáció Kelly Global Workforce Index
Kapcsolódó cikkek