BUX 42,342.83
-1.48%
BUMIX 3,927.67
-0.06%
CETOP20 1,992.73
0.00%
OTP 9,914
-3.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
0.00%
-0.40%
ZWACK 17,550
+0.57%
0.00%
ANY 1,590
-0.62%
RABA 1,170
+0.43%
0.00%
-1.55%
0.00%
-0.46%
+1.29%
-6.53%
-0.75%
0.00%
+1.76%
OTT1 149.2
0.00%
-0.49%
MOL 2,820
-1.81%
-3.39%
ALTEO 2,360
-0.84%
0.00%
+1.21%
EHEP 1,710
-3.93%
+0.69%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-4.38%
-0.75%
0.00%
0.00%
-1.55%
+0.43%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.35%
NAP 1,186
-1.98%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Fájdalomdíj: Ingyen 10 perc a T-Mobile ügyfeleknek

A Nemzeti Hírközlési Hatóság hétfőn délután várja a Magyar Telekom-T-Mobile jelentését a pénteki üzemzavarról, majd a leírtak és a vonatkozó jogszabályok, előírások és a társaság általános szerződési feltételi (ászf) alapján elemzi a helyzetet és döntést hoz a teendőkről.

 Pataki Dániel, a hatóság elnöke elmondta: az ászf alapján 6-7 eset is vonatkozik a szolgáltatás ideiglenes szüneteltetésére és a hálózati hibákra, ezért egyelőre nem tud többet mondani az esetről.

Hozzátette: mivel egy ilyen leállás nagyon sok ember életét megkeseríti, az NHH egyeztetést kezdeményez a szolgáltatókkal arról, miképpen lehet a legjobban kezelni egy ilyen üzemzavart. Az NHH két hét múlva tájékoztat a részletekről.

Pénteken hívásindítási problémák voltak a Magyar Telekom mobilhálózatában - elsősorban a hálózaton belül -, ami csak délutánra szűnt meg.

A T-Mobile előfizetői pénteken azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, mintha ki lenne kapcsolva, így sok esetben a hangposta jelentkezett be. Átmenetileg zavar volt az sms-ek továbbításában is. A Magyar Telekom a fennakadásokat kora délután egy előre tervezett éjszakai munka során keletkezett váratlan szoftverproblémával magyarázta. 

A Telekom közlése szerint minden szükséges lépést megtett, és a hálózati hibából eredő kötelezettségeit is megvizsgálta. S bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettsége nem áll fenn, az ügyfeleknek okozott kényelmetlenség miatt előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen - közölte a Magyar Telekom.

A T-Mobile közleményben tájékoztatott arról, hogy havidíjas és Domino kártyás ügyfelei december 24-én 0 órától december 31-én 24 óráig használhatják fel a múlt pénteki rendkívüli szolgáltatás-kiesés kapcsán előfizetőnként biztosított 10 percnyi, hálózaton belüli beszélgetést.

A 10 percet minden előfizető automatikusan kapja, és a saját díjcsomagja szerinti számlázási egységgel beszélheti le. 

Az NHH októberi adatai szerint 11,696 millió mobil ügyfél volt Magyarországon, ennek 44,28 százaléka volt T-Mobile előfizető, ami csaknem 5,2 millió.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek