Mindinkább látszik, hogy a csoportban egyértelmű a cégek és bázisok közötti szereposztás. A Lufthansa és a Swiss a hosszú távú járatoknál és a prémium piacon terjeszkedik, fölhasználva a német és svájci bázisokat, míg az Austrian inkább a kelet- és délkelet-európai térségbe juttatja el a csoport bármelyik tagjánál jegyet váltó utasokat a schwechati repülőtérről. Ezt hivatalosan egymást jól kiegészítő kínálatnak nevezik, valójában üzletileg szigorúan elhatárolt mozgástérről van szó, vagyis arról, hogy ne zavarják egymás – már kialakult – üzleti bázisát. A csoport így hetente 145 járatot kínál a magyar utasoknak, akik az első adatok szerint 80 százalékban megtöltik a gépeket. A legújabb közvetlen Budapest–Milánó Lufthansa-járatoknál is hasonló az arány, itt az utasok több mint fele üzletember, a járatot az új Lufthansa Italia leányvállalat üzemelteti. Az idén megvásárolt Austriannál a mostani 7300-ról 6000 főre csökkentik a létszámot 2010 végéig. Fejlesztik az úgynevezett volumenpiacokat, vagyis több járatot vagy nagyobb gépeket állítanak be térségünk néhány kiemelt országában. A nyugat-magyarországi városokból a bécsi repülőtérre indítandó buszokról még nem döntöttek. Szakértők szerint nem kizárt, hogy az Orangeways buszvállalat szolgáltatásait is igénybe veszik, ha mégis belevágnak. MN