Cégvilág

Új sikerpirula vállalatoknak, avagy lecserélik a Google-t

A napokban hazánkban találkoztak a vállalatbiztonság nemzetközi nagyágyúi egy konferencia keretében. A rendezvény házigazdája, a svájci székhelyű Corporate Competitive Intelligence nevű vállalat a szakma legnevesebb amerikai, brit és izraeli képviselőit hozta Magyarországra.

A nyílt forrású legális információk, adatok monitoringozására, gyűjtésére és feldolgozására épülő Competitive Intelligence segítségével a vállalatvezetők jelentős mértékben javíthatják a döntéshozatali mechanizmusaikat. Jobban megérthetik üzleti környezetüket, időben felkészülhetnek a versenytársaik, partnereik, a technikai fejlődés, a termékkínálat, és az ügyfelek világának változásaira.

A Competitive Iintelligence hatalmas, sokszor alig kezelhető mennyiségű belső vállalati, illetve az üzleti környezetből származó információt képes feldolgozni, elemezni, szűrni adott feltételek szerint osztályozni. A belső vállalati kommunikációs rendszer leggyakoribb problémája, hogy adott időben nem áll rendelkezésre a megfelelő információ.  A competitive intelligence rendszerek minimalizálják az információhiányt, hisz releváns információt tud gyűjteni különböző forrásokból.  Ez lehetővé teszi, hogy az állandó időhiánnyal küzdő legfőbb döntéshozók csakis a fontos információra koncentráljanak. Így helyes döntést tudnak hozni és időt, pénzt tudnak megtakarítani.

De mi a helyzet hazánkban? A magyar vállalatok képesek-e hozzájutni és használni ezeket a korai, intelligens előrejelző rendszereket? A nemzetközi Society of Competitive Intelligence Professionals szervezet egyetlen magyar tagja a Vadász Pál álta vezetett Montana.  Egyáltalán nincs szégyenkeznivalónk. Sőt az általunk kifejlesztett Infovadász rendszer nemzetközileg is elismert.

Legutóbb Londonban vettem részt a témában egy konferencián, ahol a világ egyik legnagyobb bankjának az informatikai igazgatóját vette le a lábáról a programunk. Az Infovadász ugyanis nem kulcsszóra keres, mint amit ők alkamaznak, hanem egy intelligens úgynevezett fogalomfa szerint, amely például a szinonim fogalmakat is képes vizsgálni.

Ezen túl  a fogalmak belső alapösszefüggéseit is vizsgálja és aszerint végzi el a kiadott feladatot. Mindenkinek megvan az az élmény, hogy ha a Google keresőbe beír egy fogalmat sokezer, esetenként több millió találatot hoz fel a kereső. Ez egy vállalati rendszerben nem megengedett. Ebből is látható, hogy a Competitive Intelligence ma már sokkal inkább a marketing, a stratégia, kicsit a pszichológia és a szociológia meg egyre inkább az informatika (OSINT) interdiszciplináris területe. Vadász Pál úgy látja: a hosszútávú előrejelzési problémákra ma már van magyar megoldás.

Montana Vadász Pál Competitive Intelligence Infovadász Society of Competitive Intelligence Professionals OSINT
Kapcsolódó cikkek