Cégvilág

Nyomul a PC-ipar

Az Apple ismét jött, láttatott és megosztotta a szakértőket abban, mire is jó legújabb eszköze, az iPad. Az amerikai számítógép-óriás saját meghatározásában valahová az okos telefonok, a mininotebookok, illetve az elektronikus könyvek közé pozicionálja az újabb alma logójú kütyüt.

Szakértők szerint viszont leginkább a médiaiparnak teremtheti meg azt az eszközt, amellyel minden eddiginél könnyebben olvashatjuk a webes hírforrásokat, nézegethetjük a fotókat, videókat. A termék sikere még kérdéses, de sokatmondók a korábbi nagy Apple-termékbevezetések. Az érintőképernyős iPodból a bevezetését követő egy évben több mint nyolcmillió talált gazdára.

Az iPhone-ból tavaly 1,1 millió készüléket adtak el világszerte, egyébként az Apple-rajongók száma már meghaladja a kétszázmilliót. Miközben világszerte az alma PC mozgatja meg a hardverpiacot, itthon is izgalmakat ígér ez az esztendő a forgalmazóknak.

A receszsziós múlt év után legalább a notebookpiacon ismét jöhet a fellendülés, a gyártók azonban még mindig inkább az otthoni felhasználókban reménykedhetnek, a cégek még vágják az IT-büdzsét. A piacot még mozgalmasabbá teheti, hogy egy újabb márkával, a Samsunggal bővül majd a kínálat.

A dél-koreai márka számítógépeivel több esztendeje ott van már a nagyobb piacokon, egy részüknél már a vezető szállítók között tartják számon.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el. 

 

telefoneladás Ipod IT büdzsé iPhone
Kapcsolódó cikkek