Nagyra nőtt iPhone – az első reakciók egyike ez volt azt követően, hogy Steve Jobs végre fellebbentette a fátylat az alma logójú cég legújabb terméke, az iPad előtt. Az Apple-vezér a premieren nagy igyekezettel bizonyítania is akarta, hogy mi mindenre jó az új eszköz. A fejlesztők szándéka szerint az okos telefonok, a netbookok és az e-olvasók közé belőtt készülék ugyanakkor telefonálásra deklaráltan nem alkalmas, érintőképernyős netbookként e-mailezni vele nehézkes. Talán csak az e-book funkciójába lehet kevésbé belekötni, legalábbis a terméket ki is próbáló szakértők szerint. Nagyon megoszlanak a vélemények arról, hogy az amerikai informatikai óriásnak ezúttal is sikerült-e újradefiniálni egyes készülékkategóriákat, mint az történt mondjuk az iPod vagy az iPhone esetében.
Egy biztos: a világ mindig felfigyel minden új alma logójú termékre, de ehhez kevés lenne a jó marketing és a figyelemfelkeltő reklám. Az Apple-nél régen rájöttek már arra, hogy a termékfejlesztésnél is kell a valódi csapatmunka, nem elég csak a hardvert eladni, érdemes kiaknázni a ráépülő tartalmak adta üzleti lehetőségeket is. Azért is lehetett akkora világsiker a médialejátszó iPod, mert hozta magával az iTunes „médiapiacteret”, vagy az iPhone, amellyel jött egy egészen újfajta szoftverértékesítési koncepció – a készülékre mások által is írt alkalmazások boltja, az Appstore.
Minden új „almafajta” itthonról azonban csak madártávlatból nézve szép. Hiába kapható már nálunk évek óta iPod, az iTunes oldalára fellépve a hazai felhasználót arról tájékoztatják, hogy még nem célszemélye ennek a szolgáltatásnak. Hiába van már több tízezer magyar iPhone-tulajdonos, a telefon szoftverének a lokalizálása még mindig nem történt meg. Az ilyen kis országok piaca ugyanis csak kerekítési hiba a tengerentúlról nézve. Vagy mégsem? Hírlik, hamarosan regionális irodát nyit az Apple Budapesten.







