Cégvilág

Fürdőnagyhatalom vagyunk? És a világ tud erről?

A profit az egészségturizmusban nem a fürdőbelépőből vagy a szállodai vendégéjszakákból származik, hanem egyre inkább a kezelésekből; érzékelhető trend a komplexitás, a kezeléseket csomagban kínálják, ami megfelelő marketinggel jól eladható - közölte Várhelyi Tamás, a Szolnoki Főiskola tanára, Az egészségturizmus nemzetközi gyakorlata című könyv szerkesztője az MTI-vel a könyv bemutatója kapcsán.

A szakember szerint "hiába hisszük magunkról, hogy fürdőnagyhatalom vagyunk, ha a világ mit sem tud erről". Jelenleg jó, ha van 7 nemzetközileg elismert fürdője Magyarországnak, sikeres fejlesztések révén talán egyszer lesz majd 15. Ennyi fürdőhöz mindössze 30-40 kútra van szükség, míg az országban mintegy 1.300 termálkút létezik - vélekedett a szakember.

Várhelyi Tamás úgy vélte, hogy fedett fürdők kellenek Magyarországon is, ahol nem annyira a méret, mint inkább az egyediség a fontos, mert az ilyen jellegű fejlesztések állnak összhangban a világtrendekkel. Fontos az innováció, a know-how, sikeressé az válik, aki valami újjal rukkol elő, ehhez pedig elengedhetetlen a tudományos háttér.

A turisztikai szakkönyv - amely hangsúlyozottan nem kézikönyv - bemutat néhány sikeres projektet. Így például a római tematikájú Bad Kleinkirchent, a svájci Bergoaset, amelyek egyedi tervezési megoldásaival hívták fel magukra a szakma figyelmét néhány éve.

Az új szakkönyvből tájékozódhatnak a világtrendekről az egészségturizmusban érdekelt hazai vállalkozók. A kötet innovatív alapon közelít a témához, tapasztalt szakembereket bevonva, a turizmust jövedelmező iparágnak tekintve igyekszik a nemzetközi gyakorlatot tudományos alapossággal feldolgozni. Az elméleti munka célja, hogy a magyar fejlesztéseket előmozdítsa, a világtendenciákkal összhangba hozza.

egészségturizmus fürdőnagyhatalom Az egészségturizmus nemzetközi gyakorlata várhelyi tamás
Kapcsolódó cikkek