Turbókörforgalmak és új lehajtók – komolyan felgyorsítanák az M0-s forgalmát: rá se ismerünk majd a gyűrűre
Az M0-s és az 5103-as számú út találkozásánál új fel- és lehajtóágak, körforgalom építését, valamint egy 1,3 kilométeres útszakasz felújítását előkészítő kiviteli terv elkészítésére írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium – vette észre a Magyar Építők. Az uniós közbeszerzési értesítőben (TED) megjelent hirdetmény alapján a nyertes ajánlattevőnek az ipari park közelében korábban felhagyott fejlesztés lezárásának kiviteli terveit kell elkészítenie.

A fejlesztés során az M0 autóút jobb pályáján, a 16+978,91 és 17+191,88 kilométerszelvények között új lehajtó- és felhajtóágak épülnének meg, mintegy 490 méter hosszan, amelyek az 5103-as jelű útba kapcsolódnak be.
A tervek szerint az M0-s halásztelki és szigetszentmiklósi csomópont közötti szakaszán három forgalmi sáv és az üzemi sáv helyett három forgalmi és egy gyűjtő-elosztó sávot alakítanának ki.
Ezenkívül befejeznék közel 133 méteren a támfalak építését.
A tervezett csomópont közelében turbókörforgalmat terveznek.
A projekt keretében a nyertes ajánlattevő feladata lesz több mint 1,3 kilométeren az 5103-as út rekonstrukciós munkálatainak megtervezése is, amelyek kiterjednek a burkolat megerősítésére, a pálya korrekciójára és a közműhálózatok rendezésére is.
A beruházás részeként modern forgalomirányítási eszközöket is telepítenének, ami támogatja a forgalomszámlálást és a közlekedési adatok gyűjtését.
Az ajánlattételi határidő november 27.