A lapunk által megkérdezett társaságok mindegyike egyúttal ügyfelei romló fizetési hajlandóságáról is beszámolt, s mint kiderült, nem is feltétlenül a legrosszabb anyagi helyzetű háztartások és a nagycsaládosok késlekednek. Az év elején például a megcsappant árbevételű kkv-knak támadtak nehézségeik.

Sok, egyébként rendezett anyagi helyzetű háztartás viszont már hosszabb ideje trükközik: csak akkor fizet, amikor már a szolgáltatás szüneteltetése fenyegeti.

Vannak, akik csak hanyagok a díjfizetés tekintetében, és a hátralékukról szóló tájékoztatásokat sem olvassák el. Ők is csak akkor fizetnek, amikor megjelenik náluk a szolgáltató alkalmazottja, hogy kikapcsolja az áramot vagy a gázt.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.