A kérdéses szerelvény eleve egy órás késéssel indult Párizsból Londonba a biztonsági ellenőrzések miatt. Nem sokkal azután, hogy elhagyta a Csalagutat, a vonat megállt, az utasoknak pedig két órán keresztül a sötétben kellett várakozniuk, amíg a társaság egy másik szerelvényt nem küldött értük.
Az Eurostar súlyos technikai hibának nevezte a történteket, de egyelőre részleteket nem között. Emellett leszögezte, hogy az esetet "tankönyvbe illő" módon kezelték, az utasok megfelelő ellátásban részesültek. Ezzel azonban a Financial Times értesülései szerint az utazók nem teljesen értenek egyet: többen panaszkodnak a gyenge kommunikáció miatt és azért, mert a személyzet állításuk szerint nem tudott elegendő mennyiségű zseblámpát magához venni az éjszaka a pályán veszteglő vonaton.
A mai esettel tovább romlik az Eurostar hírneve – december 18-án egymás után öt szerelvény kényszerült megállásra.