BUX 39,642.87
-0.65%
BUMIX 3,709.77
-1.18%
CETOP20 1,882.05
0.00%
OTP 8,468
-0.24%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.75%
+0.86%
-2.29%
ZWACK 18,550
+1.09%
0.00%
ANY 1,565
-1.26%
RABA 1,100
+1.38%
-3.59%
+0.63%
-4.38%
0.00%
OPUS 165.6
-2.13%
+15.76%
-3.32%
0.00%
-0.64%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,938
-1.08%
DELTA 38.45
-2.66%
ALTEO 2,380
-0.42%
0.00%
-1.22%
EHEP 1,095
-8.75%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.53%
0.00%
0.00%
-0.36%
+1.22%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-1.79%
NAP 1,244
+1.97%
0.00%
-15.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nő a feszültség Toyota ügyben

Az Egyesült Államok és Japán viszonyát is hátrányosan érinti az egyre nagyobb méreteket öltő Toyota-visszahívási ügy.

A Toyota menedzsmentje hamarosan az amerikai Kongresszus illetékes bizottsága előtt számol be az autógyár visszahívás-sorozatának hátteréről. A jelenlegi állás szerint a meghallgatásokon a cég legmagasabb szintű vezetőjeként Yoshimi Inaba, az amerikai üzletág vezetője vesz részt. Ugyanakkor egyre nagyobb nyomás nehezedik a vezérigazgatóra, akinek személyes jelenléte a szakértők véleménye szerint sokat jelentene a bizalom szempontjából.

Akio Toyoda ugyan márciusban a tervek szerint látogatást tesz az Egyesült Államokban, ahol kormányhivatalnokokkal is találkozik, de erre a február 24-én kezdődő meghallgatások után kerül sor. Yoshinobu Yamamoto, az Aoyama Egyetem professzora az AP-nek elmondta: a cég legmagasabb tekintélyének jelenlétére van szükség, hogy személyesen mondja el, mit tesz a vállalat a problémák elhárítása érdekében.

A professzor szerint egyelőre csak a Toyota ügyéről van szó, ugyanakkor ha rosszul kezelik a helyzetet, a feszültség más területekre is átterjedhet. Ha a meghallgatások nem a tervek szerint alakulnak, az Egyesült Államok és Japán viszonya is megromolhat, hiszen a két ország már jelenleg is vitában áll egy okinawai amerikai hadi bázis áttelepítésének terve miatt.

Eközben a Toyota közölte, hogy tovább növelik a vállalat működésének nyilvánosságát és azokat a technikai problémákat is bejelentik, amelyek nem igényelnek visszahívást. "Próbálunk proaktívak lenni és lépéseket tenni a bizalom helyreállítása érdekében, ezt szolgálja a visszahívást nem indukáló problémák nyilvánosságra hozása" – mondta a cég szóvivője.

A Toyota eddig 8,5 millió autót hívott vissza a gázpedál meghibásodása miatt a világ eddigi legnagyobb szabású visszahívási akciója keretében. A közelmúltban a 2010-ben gyártott Prius hibrideket is visszarendelték, azok fékhibája miatt. A költségek a Toyota számításai szerint a Priusszal kapcsolatos akciót leszámítva mintegy 2 milliárd dollárt tesznek ki.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek