BUX 42,035.52
-2.19%
BUMIX 3,917.65
-0.32%
CETOP20 1,992.73
0.00%
OTP 9,880
-4.03%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-0.28%
0.00%
ZWACK 17,550
+0.57%
0.00%
ANY 1,610
+0.62%
RABA 1,170
+0.43%
0.00%
-2.15%
+0.67%
+0.92%
-0.86%
-7.76%
-0.75%
0.00%
+0.07%
OTT1 149.2
0.00%
-0.49%
MOL 2,806
-2.30%
DELTA 38.15
-4.27%
ALTEO 2,370
-0.42%
0.00%
+1.21%
EHEP 1,750
-1.69%
+0.69%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.07%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-3.69%
-1.13%
-5.30%
0.00%
-1.86%
-2.15%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
0.00%
NAP 1,186
-1.98%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Tizenhárom év után először mínuszban a Renault

A Renault tizenhárom évvel ezelőtti magánosítása óta most először zárta mínuszban az évet és 2010-ben is nehéz körülményekre számít.

A Renault 2009-ben 3,07 milliárd eurós veszteséget halmozott fel az előző év azonos időszakában könyvelt 571 millió eurós profithoz képest. A forgalom 10,8 százalékkal, 33,71 milliárd euróra csökkent. Az év második felében az államilag támogatott roncsautó programnak köszönhetően mérséklődött 356 millió euróra a francia márka vesztesége - jelenti az AP.

A vállalat ugyanakkor elérte célját a pozitív cash flow-t illetően és piaci részesedését is növelte, igaz, csak 0,1 százalékkal. A tartozás 7,9 milliárd euróról 5,9 milliárd euróra csökkent.

A Renault utoljára 1996-ban, magánosításának évében könyvelt el veszteséget, az idei évben a cég az európai autópiac 10 százalékos zsugorodásával számol. Tavaly önkéntes alapon 7 600 fővel csökkentette alkalmazottai számát a Renault, amely 2010-ben további, 1 000 fős leépítéssel számol. A vállalat tavaly 1,5 milliárd eurót takarított meg partnerével, a Nissannal végrehajtott erőforrás összevonások segítségével és idén is 1 milliárd eurós megtakarítást vár a szinergiáktól.

Az állami segítségért cserébe a Renault ígéretet tett arra, hogy kizárólag önkéntes alapon hajt végre létszámcsökkentést Franciaországban, ugyanakkor az AP szerint Christian Estrosi ipari miniszter közelmúltban tett nyilatkozata arra utal, hogy Párizs nagyon mértékben venne részt a cég irányításában. A Renault 3 milliárdos állami tőkeinjekciót kapott tavaly, a francia állam jelenleg 15 százalékos részesedéssel rendelkezik a cégben.

A Renault nemrég azzal vonta magára az Elysées haragját, hogy Törökországba akarta telepíteni a Clio 4 modell gyártását. A cég vezetésére jelentős nyomást gyakorolt a francia kormány, a Renault pedig úgy döntött, hogy mind franciaországi, mind török üzemében gyártja majd a típust.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek