A Lenovo a mobilinternetre fogad
Yang Yuanqing vezérigazgató ma közölte, hogy a cég a mobilinternetet tartja a fókuszban a következő időszakban. A Lenovo januárban lépett be erre a területre egy okos telefonnal és két webböngészésre alkalmas hordozható számítógéppel. A kínai vállalat elsősorban Ázsiában, Latin-Amerikában és Kelet-Európában tervez terjeszkedést - jelenti az AP.
Az informatikai céget súlyosan érintette a válság: három veszteséges negyedévet követően a múlt év második felében tudott ismét profitot termelni. A Lenovo stratégiája a "védeni és támadni" jelszavakra épül. Eszerint a cég kiépítené domináns pozícióját a hazai piacon. Az eladásoknak csaknem a felét jelenleg is Kína adja, de a riválisok, a HP és a Dell szorosan követik a Lenovót a kínai felhasználók számára készített termékeikkel.
Az utolsó negyedévben a Lenovo fejlődő piacokon történő eladásai 52 százalékkal növekedtek, míg az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában 13 százalékkal több számítógépük talált gazdára. A cég egyébként 2005-ben vásárolta meg az IBM PC-gyártó részlegét és közlése szerint tavaly 9 százalékosra rúgott globális piaci részesedése.


