Cégvilág

Egyre kínosabb: a Class FM értetlenül áll a Neo adatai előtt

A Class FM továbbra is vezet az országos kereskedelmi rádiók harcában. A rádió a négy fő adat szerint a legfrissebb februári mérések alapján (Szonda Ipsos és GFK hivatalos kutatása) megőrizte első helyét.

A két rádió között a feszültséget az váltotta ki, hogy a Neo FM által a napokban megjelentetett hallgatottsági adatok a Class FM szerint nem a valóságot tükrözik. Utóbb kiderült, hogy a Neo valójában csak a budapesti számokra hivatkozott, amelyek szerint valóban vezető, de országos összehasonlításban a versenytárs rendelkezik több hallgatóval.

„Örülünk a friss adatoknak, de természetesen nem állunk meg, ezen az úton folytatjuk tovább a hallgatók szórakoztatását. Erőinket nem arra fordítjuk, hogy a hallgatottsági adatokkal manipuláljunk. Számunkra továbbra is az elsődleges szempont, hogy a műsoraink minél színvonalasabbak és közkedveltebbek legyenek. Éppen ezért értetlenül állunk a Neo FM egyes napilapokban tett nyilatkozatai előtt, hiszen részadatokkal, valamint budapesti és nem az országos adatokkal harsogták teli a médiát. Furcsálljuk és visszásnak tartjuk a Neo FM kijelentését, amely szerint nem szeretnének trükközni az adatokkal és úgy gondolják, hogy az általuk közölt számok a legbeszédesebbek" - áll az közleményében.

"A Class FM országos kereskedelmi rádió, így számunkra az országos, kereskedelmileg és a hallgatóinknak is fontos adatok számítanak. Amennyiben a Neo FM budapesti vagy körzeti rádiónak minősíti magát, nem tekinthetjük a továbbiakban konkurenciánknak, ám elvárjuk, hogy ezt kommunikációjukban is tegyék nyilvánvalóvá.
Természetesen a budapesti hallgatók nagyon fontosak számunkra is, de ugyanannyira fontos a vidéki közönségünk is. Országos kereskedelmi rádióként nem áll módunkban különbséget tenni budapesti vagy vidéki hallgatók között. A Class FM tehát a továbbiakban is ezzel a négy, a hallgatók és a hirdetők számára is legfontosabb adattal számol, nem fog más adatokat kommunikálni és ezt szeretnénk elvárni a többi tisztességes rádiótól is, hiszen ezek a számok tükrözik a valós rádiós piaci erőviszonyokat" – mondta Pakots Zsolt a Class FM vezérigazgatója.

A legfrissebb Ipsos-GFK adatok szerint a Class FM első országosan a teljes népesség körében (Reach %):

Class FM:  15,00%
Neo FM:   12,40%
Juventus Rádió    6,90%
MR2 Petőfi Rádió   5,70%

Ugyanez a helyzet a 18-49 év közötti hallgatói táborban (Reach %):

Class FM:  20,40%    
Neo FM:   15,20%
Juventus Rádió  10,60%
MR2 Petőfi Rádió   7,70%

A Morning Show februárban ismét legyőzte a Bumerángot.

A Morning Show első országosan a 6.00 -10.00 óráig teljes népesség körében (Reach %):

Class FM:    9,00%
Neo FM:   8,40%
Juventus Rádió  4,70%
MR2 Petőfi Rádió 3,50%

Ugyanez a helyzet a 18-49 év közötti hallgatói táborban (Reach %):

Class FM:    12,50%
Neo FM:   11,30%
Juventus Rádió    6,30%
MR2 Petőfi Rádió   4,70%

Class FM Juventus NEO petőfi rádió Bumeráng hallgatottság pakots zsolt
Kapcsolódó cikkek