Cégvilág

Magyarország és Szlovákia fej-fej mellett az e-kereskedelemben

A szlovák lakossági és vállalati internethasználat magasabb, viszont az e-kereskedelem fejlettebb Magyarországon – számolt be a kreativ.hu az Euromonitor összehasonlítására hivatkozva.

Az Euromonitor Szlovákiát és Magyarországot hasonlította össze az e-kereskedelemmel kapcsolatos kutatásában.

A kutatócég az Eurostat adataira hivatkozva azt írja, hogy a szlovák vállalatok internet-ellátottsága 98 százalékos, ami az egyik legmagasabb az Európai Unióban, míg a magyar cégek 87 százalékában van internetelérés. A lakossági internetpenetráció is magasabb valamivel a szlovákoknál, igaz, nem sokkal, 52,6 százalék szemben a magyar 51,5 százalékkal. Ezzel mindkét ország le van maradva a nyugat-európai országoktól, viszont Kelet-Európa átlagához képest számottevően jobb (41,4 százalék).

Az ellátottság mellett viszont a magyarországi vállalatok forgalmának 14 százalékát tette ki az e-kereskedelemből származó pénzmozgás, ami két százalékkal jobb az EU-átlagnál, és alig van elmaradva az angliai cégekétől. Szlovákiában ez az arány 11 százalékos (Csehország 15,1 százalék, Bulgária 1,1 százalék). Az e-kereskedelmi forgalom nagyobbik része azonban nem marad az országhatárokon belül, Magyarországon a teljes forgalom 67, Szlovákiában 78 százaléka megy külföldre. Az EU-s átlag 26 százalék.

A kutatás megjegyzi, hogy mindkét országban jelentős növekedési potenciál van, és egyelőre sem Magyarországon, sem Szlovákiában nincs e-kereskedelemmel foglalkozó online vállalkozás az ötven legnépszerűbb internetes oldal között.

felmérés Magyarország e-kereskedelem Szlovákia Euromonitor
Kapcsolódó cikkek