Nyitóelőadásában Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Marketing Commando vezető tanácsadója az ügyfélszerzés legújabb modelljeiről beszélt. Bemutatta, hogy a Magyarországon újnak számító piacgazdaságban a haladó kisvállalatok is csak a "középiskolás" szintet érték el a marketingjükben, majd előadásában felvázolta a továbbfejlődés lehetőségeit, útjait.
Ezek közt szerepelt a marketing portfolió folyamatos bővítése; a vevők különböző pszichológiai nyomógombjainak rotálása a marketingben; a régi vevők vásárlási mintáinak elemzése és az ezekre építhető új típusú reklámkampányok.
Nyírő Réka, a Marketing Commando tanácsadója, előadásában emlékeztetett arra, hogy bár a marketing technikai feltételei fejlődnek, az emberek ma is ugyanazon érzelmi okokból vásárolnak, mint 10-100-1000 éve. Réka több olyan marketing technikát mutatott be, amelyek bár 100 évesek, máig működnek.
Az ajánlások gyakorlati alkalmazását mutatta be Janata Krisztina, a Marketing Commando referencia marketing szakértője. Janata bemutatta, hogy az ajánlások akkor is fenntartják a céget, amikor (pl. egy recesszióban) sok más eszköz kudarcot vall. Nem volument hoz, de folyamatos biztos bevételt eredményez, mint ahogy a vitaminok sem izmossá teszik az emberi szervezetet - hanem ellenállóvá.
Dr. Tóth Ágnes a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola marketing és kommunikációs igazgatója és Dr. Papp-Váry Árpád a BKF marketing tanszékének vezetője a BKF marketingjén keresztül mutatták be, hogyan lehet marketingezni egy olyan nehéz iparágban, mint a felsőoktatás. Például sikerrel alkalmazzák, hogy a leendő hallgatók nyílt napok segítségével kipróbálhatják, belekóstolhatnak, a képzésekbe.
Valamint igyekeznek elérni, hogy a leendő diák minél több időt töltsön a „Velük", ezért márkázott ajándéktárgyakkal, mint egy toll, vagy stresszlabda igyekeznek szem előtt lenni a döntés pillanatában.
Wolf Gábor a második nap nyitóelőadásában bemutatta, hogyan javítható a reklámszövegek hatékonysága az érzelmekre való hatáson keresztül. Gyakorlatias technikákat adott át, amik segítségével a vevőkben előidézhetők olyan érzelmek, mint a boldogság, a düh, a félelem, a frusztráció vagy éppen a büszkeség.
Jagodics Rita marketing szakértő előadásában arra az esetre mutatott stratégiát, amikor csökken a bevétel, vagy megnő az értékesítési ciklus ideje, mint a válság esetén is. Ilyenkor bizalmatlanná válnak a vevők, egyre tudatosabbá válnak, kétszer is meggondolják mire költenek. Ekkor a cégek többsége lecsökkenti az árakat, azonban ez nem jó stratégia. A jó megoldás belépő termékeket, azaz az eredeti kínálatba illő, de alacsonyabb árú portékákat kell kifejleszteni, amivel könnyebben lépi át a bizalmi gátat a vevő.
Barazsy Ákos a „Kulcsszó: Google AdWords" szerzője olyan technikákat ismertetett, amivel a Google AdWords kampányok eredményei jelentős mértékben emelhetők. Ákos az előadásában nem csak fejlett technikákat mutatott be, de egyszerű, gyakorlatias trükköket is, mint például azt, hogy tegyünk mobilszámot a hirdetésbe, mert sokan úgy hívják fel a számot, hogy nem kattintanak a hirdetésre.
Weiser István (webvizio.hu) az online videók alkalmazási területeit mutatta be egy hetvenezer feliratkozót szerző vírusmarketing videó kampány bemutatásával. A sikeres vírusvideó legfontosabb ismérvei, hogy témája aktuális, megosztó és egyedi, valamint hogy a videó egyetlen célt kell, hogy szolgáljon.
Földi Zsuzsa (Intren.hu) előadásában a közösségi média alkalmazásáról beszélt az ügyfélszerzésben. Mint elmondta, a közösségi média üzleti célú alkalmazása most még gyerekcipőben jár. Aki viszont most elkezdi és jól csinálja, könnyen az iparága meghatározója lehet e területen. Azonban óvva intett: ne essünk át a ló túlsó oldalára, ne fordítsunk túl sok időt a közösségi médiára. Napi fél-egy óra átlagosan bőven elegendő.
Az Év Marketingese Díj nyertese: Varga Zoltán
A konferencián rendezett döntőben öt, sikeres cégvezető szerepelt. A versenyzők tíz perces prezentációjukban saját sikeres marketing stratégiájukat mutatták be, hogy a példájukból minél többen tanulhassanak.
A konferencián közönségszavazással döntöttek a Marketing Commando által alapított „Az Év Marketingese" díj odaítéléséről. A győztes Varga Zoltán az Első Magyar Bútorüzlet Hálózat (www.butorhalozat.hu) megalapítója lett. Prezentációjában azt mutatta be, hogyan segítettek felvenni a versenyt a magyar bútorüzleteknek a külföldi versenytársakkal szemben. Varga Zoltán elmondta, hogy az Első Magyar Bútorüzlet Hálózat 2009 májusában alapította meg Szegeden. Mára több mint negyven üzlet csatlakozott a kezdeményezéshez, melynek célja, hogy felvegye a versenyt a külföldi bútoráruházakkal, és visszahódítsák a vásárlókat.
A Marketing Commando által életre hívott Év marketingese díj arra hivatott, hogy évről-évre kiemelje, megjutalmazza és bemutassa azokat a kis- és középvállalkozókat, akik gyakorlatias, ötletes, eredményes marketing programokkal érnek el sikereket. A pályázat a Marketing Commando ügyfelei között került meghirdetésre, mintegy 5000 vállalkozás számára. Az Év Marketingese két fordulóban kerül kiválasztásra: az első fordulóban a pályázatokat a Marketing Commando tanácsadóiból álló zsűri minősíti, majd az második fordulóban, a Marketing Szuperkonferencián a továbbjutott pályázók mutatják be a pályázati anyagukat. Majd a résztvevők egyszerű szavazással választják meg az Év Marketingesét.