Cégvilág

A reklámozók újra növelik költségvetésüket

A brit reklámozók többségénél először javulnak a kilátások 2007 óta –ami egy tanulmány szerint az egész gazdaság és a reklámipar helyzetét is jól példázza.

A BDO reklámipari intézetének negyedéves jelentése szerint a megkérdezett marketingigazgatók 21 százaléka arról számolt be, hogy cége 2010 első negyedévében növelte reklámköltségvetését, míg 16 százalékuk jelentett csökkenést.

Összesen 36 százalék tervezi emelni reklámköltségeit az új pénzügyi évben, szemben azzal a 24 százalékkal, aki az évtizedek óta legnagyobb reklámpiaci visszaesést követően ismét csökkentette költségvetését.

Noha a talpraállás még szerény, a fenti hír az első jel az általános bizalomnövekedésre, amelyet az IPA/BDO irányadó jelentése mutat 2007 harmadik harmada óta.

"Ez a hír rendkívül biztató a nagy-britanniai gazdaságra nézve, mert azt jelzi, hogy a társaságok végre kezdik növelni költésüket és felhagynak a idején bevezetett szigorú költségellenőrzéssel" – mondta Chris Williamson, a Markit vezető közgazdásza, a jelentés szerzője. "Ez szükséges feltétele egy jobban fenntartható fellendülésnek és kedvező előjele a gazdasági növekedésnek a következő negyedévekben" - tette hozzá. 

Az internetes reklámköltés már kilenc hónappal ezelőtt növekedni kezdett, de a hagyományos média-költségvetéseket most először módosították felfelé az elmúlt 10 negyedévben. Az értékesítéstámogatás és a direktmarketing területén az érdemi javulás még mindig várat magára.

"Örömmel látjuk, hogy a vállalkozások növelik marketing-költségvetésüket a növekedés egyik lehetséges útjaként – ez a hangulat javulását jelzi tavaly azonos időszakához képest " – mondta Rory Sutherland, az IPA elnöke és az Ogilvy Group UK reklámügynökség elnökhelyettese. Hozzátette: "míg idén az on-line tevékenységek meghatározók a forgalomban, a kutatási eredmények azt mutatják, hogy most már a hagyományos reklámozás is elérte a fordulópontot."

Amikor általában a cégük, illetve a marketingipar egészének kilátásaira vonatkozó várakozásaikról nyilatkoztak, a megkérdezettek a bizalom folyamatos erősödéséről számoltak be, ami tavaly év közepén kezdődött. A marketingvezetők mintegy 31 százaléka optimistán nyilatkozott a médiaszektor növekedési kilátásairól, míg 24 százalékuk kevésbé volt derűlátó. Körülbelül 42 százalék volt optimistább saját cégének pénzügyi kilátásait illetően, mint amilyenek 2009 végén voltak.

"Ezek az eredmények tisztán jelzik, hogy a visszatért üzleti bizalom most már valódi költségnövelésben és érezhető gazdasági fellendülésben nyilvánul meg," mondta Andy Viner, a BDO médiaigazgatója. "Míg az optimizmus nőtt az elmúlt három negyedévben, de a költés nem, ugyanakkor a kutatás szerint a költségvetéseket az elmúlt két és fél évben most először módosították felfelé, azaz most már ezzel is felzárkóztak az üzleti bizalom javulásához" - fűzte hozzá. 

Az internetes keresőkhöz kapcsolódó hirdetések továbbra is a piac legdinamikusabb részét alkotják. Az Enders médiakutató cég elemzői a múlt héten úgy nyilatkoztak, hogy valószínűleg megemelik a nagy-britanniai Google-os hirdetésekre vonatkozó költés-előrejelzésüket, miután a keresőcég múlt heti eredményei jobbak lettek a várakozásnál.

 

BDO reklámügynökség internetes reklámköltés média reklám reklámipar reklámköltés online
Kapcsolódó cikkek