Akár Kínába is költözhetne a GM?
Csak márciusban 230 ezer GM autó talált gazdára Kínában, miközben az Egyesült Államokban mindössze 189 ezer egységet adott át a cég. Az adat érdekessége, hogy ezzel még így is 21 százalékot javított hazai piacán a detroiti óriás, ez viszont meg sem közelíti kínai teljesítményét, amely 68 százalékos javulást jelez tavalyhoz képest.
A növekedési különbség ugyanígy kimutatható az első negyedév tekintetében is: 2010 első három hónapjában Kínában 71 százalékot, az Egyesült Államokban 16 százalékot javított a General Motors – jelenti a Fox News.
Kína a múlt évben vált a világ első számú autópiacává. Miközben az ázsiai országban az értékesítések csaknem 50 százalékkal, 13,6 százalékra emelkedtek, addig a cég hazai piacán 21 százalékkal, 10,4 millióra csökkent az átadott gépkocsik száma tavaly. A kínai vásárlók főként a kisebb autókat részesítik előnyben, a GM modelljei közül a Chevrolet Cruze és a New Sail aratott sikert.


