Cégvilág

Kinek kell a GPS? Gondban a navigációs piac

A comScore felmérése szerint az európai felhasználók egyre gyakrabban használják mobiltelefonjukat navigációra, ez pedig fenyegetheti a navigációs eszközök piacát.

Februárban Európa öt legnagyobb piacán 21,1 millióan használták mobiltelefonjukat navigációra, 68 százalékkal többen, mint az előző év azonos időszakában. Ehhez képest a GfK adatai szerint ugyanezen a piacon (Nagy Britannia, Franciaország, Spanyolország, Németország, Olaszország) összesen 20,4 GPS készülék talált gazdára 2008 és 2009 között.

A TomTom és a Garmin főként az autós navigációból szerezte bevételeit, de a comScore adatai szerint ma már ez a terület a mobiltelefonos navigáció egyik erőssége. A mobilon tájékozódok 68 százaléka autóban vagy más járműben használta a beépített GPS-t, míg 27 százalék használta gyaloglás közben - jelenti a Reuters.

A comScore külön mérte a nagyobb pontosságot és sebességet nyújtó A-GPS elterjedtségét is. A felmérés szerint az okos telefonokba épített, modernebb navigációt még gyakrabban használják az autóban. Ez a kutató szervezet szerint azt jelenti, hogy nem pusztán egy-egy lokáció azonosítására alkalmazzák az A-GPS-t, hanem teljesértékű autós navigációként.

 

ComScore felmérés gps Garmin navigáció TomTom
Kapcsolódó cikkek