Magyarországon ennél rosszabb a helyzet: inkább a nagy multi bérlők, illetve a hazai pénzügyi cégek irodaválasztásaiban tükröződik az ökológiai tudatosság. Baross Pál hangsúlyozta: a bérlők hajlandósága csak az egyik, egyelőre nem is a legfontosabb ösztönzője a fenntartható ingatlanfejlesztésnek mint világtrendnek. Legalább ilyen fontos hajtóerő, hogy a fejlesztők felismerték: a környezetbarát műszaki megoldások nem annyival drágábbak, mint amennyivel vonzóbbá teszik az épületet a használók számára.
A zöldtechnológia ingatlantípustól függően 3-5 százalékos többletköltséget jelent, ez belefér az előre nem látható kiadásokra elkülönített 5-10 százalékos keretbe. A biztosítók is könnyebben adnak díjengedményt az ökoépületekre, mivel ezek a várhatóan négy-öt év múlva bevezetendő építésügyi előírásoknak is megfelelnek.
A magyar befektetők körében Baross Pál szerint azért keresettebbek a „fenntartható ingatlanfejlesztés” normái szerint épült irodaingatlanok, mert a leendő bérlői állomány – a multik és a bankok – lényegesen jobb színvonalat képvisel a magyar középvállalatoknál, körükben kisebb a fluktuáció is, emiatt alacsonyabb az ilyen irodaépületek üresedési rátája. Idehaza ennek megfelelően elsősorban az irodapiacon, azon belül is az A kategóriás irodák szegmensében lehet energiatakarékos-ökotudatos béringatlanokra lelni: például a Pannon saját székházaként építtetett irodatömbjére Törökbálinton, a Wing fejlesztéseként megvalósult Allianz-irodapalotára a Könyves Kálmán körúton, az AIG/Lincoln Business Parkra a Ferihegyi repülőtér szomszédságában, vagy az FHB–BIF által kivitelezett Üllői úti irodaházra.
A kevés számú kiskereskedelmi célú zöld-ingatlanfejlesztésre példaként Baross Pál az Alleet említi, amelyet egyébként az ING Magyarország Ingatlanfejlesztő épített. Ipari célú zöld-ingatlanfejlesztésre idehaza egyelőre alig van példa, pedig Baross Pál szerint igazán nagy költségcsökkentő lehetőségeket éppen ezek kínálnak: a hatalmas, lapos tetőkön energiatermelő berendezések helyezhetők el, a jó elhelyezéssel jelentősen csökkenthető a szállító járművek szén-dioxid-kibocsátása. VG