BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reklámbevételek: hasít az internet

Nőhet az év második negyedében az internetes és a kábeltelevíziós reklámbevétel a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva – állítja a Marketing&Media és az Ipsos által készített, Magyar Médiaindex néven futó, hirdetők, médiatulajdonosok és ügynökségek körében készített felmérés.

A megkérdezettek 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az online sajtótermékek a közeli jövőben bevételeik bővülésére számítanak. Hasonlóan nagy szám csak a kábeltelevíziók esetében született, a megkérdezettek közel kétharmada prognosztizált bővülést, míg csökkenést mindössze a válaszadók egytizede jósolt.

Az országos televízióknál pontosan fordítottan nyilatkoztak a kutatás résztvevői: fele voksolt a csökkenés mellett, a növekedésre pedig 30 százalék lát esélyt. A rádiók esetében a többség viszszaesést valószínűsített, s körülbelül 15–25 százalék közöttire tehető azok aránya, akik a változatlan költéseket tartják elképzelhetőnek. Lehetséges növekedésről csupán 17 százalék számolt be.

A megkérdezettek közel 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy saját vállalatának médiaköltései nem változnak a második negyedévben 2009 hasonló időszakához képest, és 10 százalékponttal többen állították, hogy növelik (34 százalék) kiadásaikat, mint ahányan azt mondták, hogy csökkentik (24 százalék). Szektorok szerinti bontásban a legtöbben (46 százalék) az autóágazat költéscsökkenésére voksoltak. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.