Cégvilág

Továbbfejlesztett 3D TV-vel száll harcba a Sharp

A Sharp nyáron megkezdi a háromdimenziós televíziók értékesítését Japánban. A cég élénkebb képet ígér egy új technológiának köszönhetően.

A mai bejelentéssel a Sharp is csatlakozik riválisaihoz, a Sonyhoz és a Samsunghoz azzal, hogy hamarosan bemutatja saját 3D televízióját. A japán cég a Reuters jelentése szerint elsőként négy alapszínt használ majd a képernyők gyártásakor: a hagyományos vörös, zöld, kék mellett a sárga szín is szerepet kap, így fényesebb, élénkebb lehet a kép.

Masafumi Matsumoto, a Sharp alelnöke mai sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: egy lépéssel közelebb kerültek a legjobb minőségű képernyő előállításához. Az alelnök kalkulációja szerint az üzleti év végéig a cég teljes LCD eladásainak 5-10 százalékát teszik ki a háromdimenziós készülékek. A Sharp nem közölte, hány ilyen televíziót szeretne értékesíteni idén, de leszögezte, hogy a március végével befejeződő üzleti évben elérte a 10 milliós LCD eladási célkitűzését.

A szórakoztatóelektronikai cégek sorra lépnek be a 3D piacra, ugyanakkor a plusz egy dimenzió hozzáadása körülbelül akkora váltást jelent majd, mint a fekete-fehérről színes televízióra történő váltás. A DisplaySearch becslései szerint idén 2,5 millió 3D készülék találhat gazdára, de ez a szám 2013-ig több mint tízszeresére emelkedik.

3D eladás lcd Sharp teleívzió üzleti év
Kapcsolódó cikkek