BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mennyit költ a magyar a McDonald’sban?

A vártnál jobb eredménnyel zárta az idei első negyedévet a McDonald’s hazánkban – mondta el a Világgazdaságnak Radek Janalík, a gyorsétteremlánc magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója.

Mindez olyan, a hálózattól független tényezőkkel is magyarázható, mint például az Avatar mozisikere, amely a bevásárlóközpontokban működő éttermek forgalmát is növelte – tette hozzá Radek Janalík, aki azonban úgy látja: a tartós fellendülésre még legalább egy-két évet várni kell Magyarországon.

A válságot ennek ellenére viszonylag épen vészelte át a McDonald’s. Miközben a hazai vendéglátóhelyek 10 százalék körüli visszaesést voltak kénytelenek elszenvedni tavaly, a legnagyobb hazai étteremlánc bevétele mindössze 3,3 százalékkal esett vissza. Az egy évvel korábbi 79 milliós vendégszám nagyjából egymillióval csökkent, ám ez nem azt jelenti, hogy kevesebben jártak a McDonald’sokban. Ám amíg korábban egy vendég átlagosan 2,3-szor tért be havonta valamelyik étterembe, ez tavaly 1,8 alkalomra csökkent. Az átlagos vásárlás összege a 2008-as szinten, ezer forint körül maradt.

„Az étteremlánc számára 21 éves fennállása óta a tavalyi volt az első esztendő, amikor az előző évhez viszonyítva csökkent az eredménye. Nehéz azonban ennek az esztendőnek az értékelése, hiszen 2008 nagyon sikeres volt a McDonald’s számára” – mondta el az ügyvezető. Hozzátette: az akkori, éves szinten 12 százalékos bevételnövekedéshez képest romlottak az eredmények, ám a 37,4 milliárd forintos forgalmat sikerként könyvelhetik el, hiszen komoly kihívásokkal kellett szembesülniük.

Radek Janalík elsősorban az áfa júliusi, öt százalékpontos emelését hangsúlyozta, ugyanakkor a forint év eleji zuhanása, illetve az éves átlagban a 2008-asnál 12 százalékkal alacsonyabb euróárfolyam is negatívan befolyásolta a cég eredményességét.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.