BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Porsche száz éves találmánya lehet a jövő

Ferdinand Porsche több mint száz éve olyan autót tervezet, amelynek motorjait az abroncsok tengelyére építette. A hannoveri Deutsche Messe technológiai kiállításon újra felmerült a már elfeledett ötlet.

Ferdinand Porsche több mint száz éve kezdett az autóiparban dolgozni Jacob Lohner bécsi műhelyében. A német tervező ahelyett, hogy egy motorral és mechanikus erőátvitellel hajtotta volna az autót, négy motor épített a gépkocsi négy abroncsára. A Lohner-Porsche az 1900-as párizsi világkiállításon mutatta be hibrid technológiáját: generátort és akkumulátort egyaránt használt a hajtóerő előállításához, ezzel akár 56 kilométer/órás sebességre is képes volt – írja az Economist.

Az elképzelés később feledésbe merült, most viszont, az autók zöld szempontú átalakításának igénye ismét előtérbe helyezte Porsche találmányát. A módszer előnye, hogy a négy kerék egymástól függetlenül hajtható, így nagy precizitást és természetesen összkerékmeghajtást tesz lehetővé. A Fraunhofer Institute a Deutsche Messe szakkiállításon mutatott be egy ilyen modellt, amelynek motorjai felülmúlták több versenytársukat.

A technológiai kritikusai gyakran említik, hogy a kerekekre épített nehéz elektromotorok ronthatják a kormányozhatóságot. Hermann Pleteit, a kísérlet vezetője azonban azt állítja, hogy az alváz megfelelő átalakításával ez kompenzálható. A technológiában több cég is érdekelt, így a Michelin is, amely jelenleg teszteli az aktív kerék módszert.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.