Ferdinand Porsche több mint száz éve kezdett az autóiparban dolgozni Jacob Lohner bécsi műhelyében. A német tervező ahelyett, hogy egy motorral és mechanikus erőátvitellel hajtotta volna az autót, négy motor épített a gépkocsi négy abroncsára. A Lohner-Porsche az 1900-as párizsi világkiállításon mutatta be hibrid technológiáját: generátort és akkumulátort egyaránt használt a hajtóerő előállításához, ezzel akár 56 kilométer/órás sebességre is képes volt – írja az Economist.
Az elképzelés később feledésbe merült, most viszont, az autók zöld szempontú átalakításának igénye ismét előtérbe helyezte Porsche találmányát. A módszer előnye, hogy a négy kerék egymástól függetlenül hajtható, így nagy precizitást és természetesen összkerékmeghajtást tesz lehetővé. A Fraunhofer Institute a Deutsche Messe szakkiállításon mutatott be egy ilyen modellt, amelynek motorjai felülmúlták több versenytársukat.
A technológiai kritikusai gyakran említik, hogy a kerekekre épített nehéz elektromotorok ronthatják a kormányozhatóságot. Hermann Pleteit, a kísérlet vezetője azonban azt állítja, hogy az alváz megfelelő átalakításával ez kompenzálható. A technológiában több cég is érdekelt, így a Michelin is, amely jelenleg teszteli az aktív kerék módszert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.