A gazdasági világválság egyik következményekét a magyarországi földgázfelhasználás 2-2,5 milliárd köbméterrel, vagyis közel 15 százalékkal csökkent. A hajdúszoboszlói székhelyű Tigáz Zrt-nél - amely a hazai lakossági és közületi fogyasztók közel 35,4 százalékát, összességében 1,172 millió háztartást, és 74 ezer ipari, mezőgazdasági, kommunális, kereskedelmi és egyéb felhasználót lát el - a válság elsősorban az ipari fogyasztóiknál éreztette hatását Győrösi Pál kommunikációs vezető tájékoztatása szerint. (A Tigáz tavaly 2,853 milliárd köbméter gázt adott el, ebből 1,6 milliárdot a háztartásoknak.)



Viszont romlott a háztartási fogyasztók fizetési hajlandósága. A Tigáz kintlévősége az elmúlt évben közel 47 százalékkal 10 milliárd forintra nőtt. A számlatartozások további duzzadása megfékezése érdekében a cég bevezette a Tigáz utalvány és a Tigáz számla angyal programot, amelyek keretében maguk a gázfogyasztók tehetnek azért, hogy átmeneti anyagi nehézségeik idején is időben ki tudják egyenlíteni számláikat.

Győrösi Pál szerint e programokkal ügyfeleik akár 30 százalékkal is csökkenthetik számláikat. A Tigáz megújult honlapja segítségével felmérhetik otthonuk energetikai állapotát, a kitöltött adatlap alapján pedig hasznos energiatakarékossági tanácsokat kapnak.

Saját magán is kipróbálta

A fogyasztóknak adott tanácsokat magánál a társaságnál is használják. A Tigáz fűtésszámlája 8-10 százalékkal csökkent az egylégterű irodák kialakításának és a nyílászárók korszerűsítésének köszönhetően. Győrösi Pál kiemelte, hogy a válság miatt nem volt elbocsátás a cégnél, főleg, mert a közelmúltban 13-ról 49-re nőtt a Tigáz ügyfélszolgálati pontjainak száma.