BUX 42,968.77
-1.12%
BUMIX 3,936.22
-0.52%
CETOP20 2,013.3
0.00%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-1.49%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.46%
-3.85%
0.00%
-0.42%
-0.41%
-0.75%
0.00%
-3.52%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,866
+0.84%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,370
+0.42%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.01%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.59%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
-2.48%
0.00%
-0.31%
-6.40%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Siemens és az AB Volvo vezérei már látják a szebb jövőt

Egymástól függetlenül kérdezte meg a Financial Times két európai iparvállalat vezérigazgatóját a kontinens gazdaságának kilátásairól. Egymástól függetlenül Löscher és Jakobsson rendkívül pozitívan ítélik meg a kilátásokat, ahogy abban is egyetértenek: a kilábalás húzóereje India és Kína.

A Siemens Európa legnagyobb ipari tervezővállalataként súlyosan megszenvedte a világgazdasági válságot, az AB Volvo második legnagyobb kamiongyártóként nemkülönben. A kilábalást azonban egyértelműen érzik: se W-alakú válságra, se stagnálása utaló jeleket nem tapasztaltak.

Trief Jakobsson Volvo-vezérigazgató szerint a görög válság ragadósságát „jelentősen eltúlozták”, Peter Lösher Siemens-vezér szerint az euró gyengülése még egy kis háttszelet is jelentett az exportjuknak.

Ami az európai-amerikai kilábalást illeti, szerintük az valóban vontatottan halad – de halad. A prosperálás motorjaként az ázsiai feltörekvő piacok szolgálnak. A Siemens termelésének 30 százléka Ázsiába irányul, az AB Volvo pedig az idén több kamiont értékesített Brazíliában, mint az Egyesült Államokban.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek