BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felpörgetnék a 3D-s tévék eladásait

Elektronika. Immár a francia piacra is betörtek a 3D-s tévékészülékek, ám egyelőre minimális a kereslet a legújabb technológiának számító televíziók iránt. A GfK piackutató szerint az év végéig 200 ezer ilyen készülék fogyhat el, a gyártók sokkal derűlátóbban félmillióra tették a lécet. A becslés azonban akár túl optimista is lehet, mert a készülékek ára igen borsos: jelenleg 1300 euróba (360 ezer forintba) kerül egy ilyen tévé beszerzése, és további 100 eurót (27 500 forintot) kérnek az adások nézéséhez szükséges különleges szemüvegek darabjáért.

A 3D-s televíziók fejlesztésével és gyártásával foglalkozó cégek nem számítanak robbanásszerű váltásra a tévéadások terén, csak lassú evolúcióra. Úgy gondolják, hogy nem elegendő a 3D-képes készülékek megjelenése, ehhez a filmgyártásnak is fejlődnie, alkalmazkodnia kell, s ez hosszabb folyamat, mint az ilyen tévék fejlesztése. A 3D-technológia most ért el arra a szintre, hogy tömegesen elterjedhessen. Az első lépések már láthatók, hiszen két amerikai kábeltévés társaság (ESPN, Discovery) már elkezdte a háromdimenziós adások közvetítését.

A fontos sportesemények – mint az idei futball-világbajnokság – megélénkíthetik az új technikával felszerelt tévék iránti érdeklődést, a szakértők szerint azonban az adások közvetítőinek nem lesz könnyű dolguk, ha különdíjat akarnak kicsikarni az új tartalomért. Ugyanis a szemüveg miatt nem túl kényelmes a 3D-s adások nézése, és egyéb technikai problémák sem megoldottak. A futballmeccsek esetében például nehéz három dimenzióban olvasni az eredményjelző táblát, és több olyan kameraállás is van, amely a hozzáértők szerint a

3D-s látvány élvezőinél fejfájást, émelygést is okozhat. Az említett hátulütők miatt nem valószínű, hogy egyelőre olyan csatorna indulna, amely 24 órában 3D-s műsorokat sugároz. „Még meg kell találnunk a megfelelő receptet a tévés sugárzáshoz, erről ma egyelőre csak elméleteink vannak” – fogalmazott a francia TF1 műsorszolgáltató egy illetékese. Egyes kábelcsatornák a háromdimenziós műsorok megszaporodása és a technikai malőrök kiküszöbölése után a „video on demand” (megrendeléses) rendszerben gondolkodnak, míg mások – például a tematikus műsorok gyártói – havi előfizetéses szisztémát képzelnek el. Ebben a rendszerben elsősorban a felnőtteknek szóló tartalmakat gyártók gondolkodnak, akik komoly lehetőségeket látnak az új technológiában. VG



Új 3D-s termékcsaláddal rukkol elő a Sharp

A Sharp Japánban indította útjára új, háromdimenziós televíziócsaládját, amely a hagyományos RGB-színskála mellett egy negyedik színt is használ, ezzel a cég szerint első a világon. A Sharp kezdetben négy háromdimenziós Aquos televíziót dob a japán piacra, a széria az év végére kerül az európai és amerikai üzletek polcaira. A japán cég ugyan több riválisától, így a Samsungtól és a Sonytól lemaradva lép a 3D-s televíziók piacára, de készülékei bizonyos szempontból mégis újak.

A cég Quattron nevű technológiájának lényege, hogy a vörös, zöld, kék (RGB) mellett a sárgát is felhasználja a képalkotáshoz. A világ első, alapszínekkel operáló televíziói a gyártó szerint ezzel élesebb és nagyobb fényerejű képet hoznak létre.

Az AFP közlése szerint a Sharp ma bejelentette azt is: júliustól két új Blu-ray lejátszót dob a piacra, amelyek támogatják a háromdimenziós, HD-lemez formátumot.

A cég Quattron nevű technológiájának lényege, hogy a vörös, zöld, kék (RGB) mellett a sárgát is felhasználja a képalkotáshoz. A világ első, alapszínekkel operáló televíziói a gyártó szerint ezzel élesebb és nagyobb fényerejű képet hoznak létre.

Az AFP közlése szerint a Sharp ma bejelentette azt is: júliustól két új Blu-ray lejátszót dob a piacra, amelyek támogatják a háromdimenziós, HD-lemez formátumot.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.