BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatan versengenek a Ssangyongért

A dél-koreai Ssangyong megvásárlásáért öszszesen hat nemzetközi és belföldi társaság versenyez – tudósít a Financial Times. A szóban forgó hat jelölt között olyan gyártókkal is találkozhatunk, mint a francia Renault, annak leányvállalata, a japán Nissan vagy éppen a terepjárókra specializálódott indiai Mahindra, de a jelentkezők többsége helyi érdekeltségű autóipari cég, sőt még egy kockázatitőke-társaság is szívesen bevásárolná magát a Ssangyongba.

A cég azután került komoly bajba, hogy a kínai SAIC 500 millió dollárért vásárolt részesedést a Ssangyongban még 2004-ben, de a márka azóta is csak egyre nagyobb veszteségeket halmoz fel. Egyes elemzők 300 és 500 millió dollár közé teszik a Ssangyong értékét. A társaság tavaly csődvédelem alá került, sokáig a teljes megszűnés látszott a legvalószínűbbnek, de a dél-koreai bíróság decemberben elfogadta az új üzleti tervet, így biztossá vált, hogy nem számolják fel a gyárat. A döntés következménye a mostani befektetőkereső hadjárat is. A viszonylagosan nyugodt helyzet kedvezhetett a társaság bevételeinek, ugyanis az év első három hónapjában „csupán” 25,7 milliárd von (22,7 millió dollár) veszteséget könyvelhettek el, szemben a múlt év hasonló időszakában jelentett 265,6 milliárd vonos veszteséggel.

A koreai Ssangyong modelljeivel a jövőben is találkozhatunk, ám azok minden bizonnyal alapos átalakuláson mennek keresztül. Bárki is lesz a márka tulajdonosa, nagy feladat elé néz, az elemzők szerint ugyanis jókora erőfeszítést igényel újból nyereségessé tenni többek között a márka népszerűségének a zuhanása, az elavult gyártóeszközök, valamint a nagyon aktív szakszervezet miatt. A Financial

Times információja szerint a Ssangyong a Renault-val tudna elképzelni komolyabb együttműködést. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.