A dél-koreai Ssangyong megvásárlásáért öszszesen hat nemzetközi és belföldi társaság versenyez – tudósít a Financial Times. A szóban forgó hat jelölt között olyan gyártókkal is találkozhatunk, mint a francia Renault, annak leányvállalata, a japán Nissan vagy éppen a terepjárókra specializálódott indiai Mahindra, de a jelentkezők többsége helyi érdekeltségű autóipari cég, sőt még egy kockázatitőke-társaság is szívesen bevásárolná magát a Ssangyongba.
A cég azután került komoly bajba, hogy a kínai SAIC 500 millió dollárért vásárolt részesedést a Ssangyongban még 2004-ben, de a márka azóta is csak egyre nagyobb veszteségeket halmoz fel. Egyes elemzők 300 és 500 millió dollár közé teszik a Ssangyong értékét. A társaság tavaly csődvédelem alá került, sokáig a teljes megszűnés látszott a legvalószínűbbnek, de a dél-koreai bíróság decemberben elfogadta az új üzleti tervet, így biztossá vált, hogy nem számolják fel a gyárat. A döntés következménye a mostani befektetőkereső hadjárat is. A viszonylagosan nyugodt helyzet kedvezhetett a társaság bevételeinek, ugyanis az év első három hónapjában „csupán” 25,7 milliárd von (22,7 millió dollár) veszteséget könyvelhettek el, szemben a múlt év hasonló időszakában jelentett 265,6 milliárd vonos veszteséggel.
A koreai Ssangyong modelljeivel a jövőben is találkozhatunk, ám azok minden bizonnyal alapos átalakuláson mennek keresztül. Bárki is lesz a márka tulajdonosa, nagy feladat elé néz, az elemzők szerint ugyanis jókora erőfeszítést igényel újból nyereségessé tenni többek között a márka népszerűségének a zuhanása, az elavult gyártóeszközök, valamint a nagyon aktív szakszervezet miatt. A Financial
Times információja szerint a Ssangyong a Renault-val tudna elképzelni komolyabb együttműködést. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.