BUX 42,213.09
-1.78%
BUMIX 3,923.42
-0.17%
CETOP20 1,992.73
0.00%
OTP 9,910
-3.74%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-0.55%
-0.40%
ZWACK 17,550
+0.57%
0.00%
ANY 1,590
-0.62%
RABA 1,170
+0.43%
0.00%
-1.91%
0.00%
-0.46%
+1.29%
-6.53%
-2.00%
0.00%
+1.36%
OTT1 149.2
0.00%
-0.49%
MOL 2,806
-2.30%
-3.39%
ALTEO 2,360
-0.84%
0.00%
+1.01%
EHEP 1,750
-1.69%
0.00%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.43%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-4.38%
-0.75%
0.00%
0.00%
NUTEX 11.15
-4.29%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.35%
NAP 1,186
-1.98%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Hatan versengenek a Ssangyongért

A dél-koreai Ssangyong megvásárlásáért öszszesen hat nemzetközi és belföldi társaság versenyez – tudósít a Financial Times. A szóban forgó hat jelölt között olyan gyártókkal is találkozhatunk, mint a francia Renault, annak leányvállalata, a japán Nissan vagy éppen a terepjárókra specializálódott indiai Mahindra, de a jelentkezők többsége helyi érdekeltségű autóipari cég, sőt még egy kockázatitőke-társaság is szívesen bevásárolná magát a Ssangyongba.

A cég azután került komoly bajba, hogy a kínai SAIC 500 millió dollárért vásárolt részesedést a Ssangyongban még 2004-ben, de a márka azóta is csak egyre nagyobb veszteségeket halmoz fel. Egyes elemzők 300 és 500 millió dollár közé teszik a Ssangyong értékét. A társaság tavaly csődvédelem alá került, sokáig a teljes megszűnés látszott a legvalószínűbbnek, de a dél-koreai bíróság decemberben elfogadta az új üzleti tervet, így biztossá vált, hogy nem számolják fel a gyárat. A döntés következménye a mostani befektetőkereső hadjárat is. A viszonylagosan nyugodt helyzet kedvezhetett a társaság bevételeinek, ugyanis az év első három hónapjában „csupán” 25,7 milliárd von (22,7 millió dollár) veszteséget könyvelhettek el, szemben a múlt év hasonló időszakában jelentett 265,6 milliárd vonos veszteséggel.

A koreai Ssangyong modelljeivel a jövőben is találkozhatunk, ám azok minden bizonnyal alapos átalakuláson mennek keresztül. Bárki is lesz a márka tulajdonosa, nagy feladat elé néz, az elemzők szerint ugyanis jókora erőfeszítést igényel újból nyereségessé tenni többek között a márka népszerűségének a zuhanása, az elavult gyártóeszközök, valamint a nagyon aktív szakszervezet miatt. A Financial

Times információja szerint a Ssangyong a Renault-val tudna elképzelni komolyabb együttműködést. VG

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek