BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kétszer annyi Matador abroncsot adna el a Marso

hazai gumiabroncs-kereskedő cégek között a legmagasabb árbevétellel rendelkező Marso Kft. újabb lépést tett piaci pozíciójának erősítésére. 2010. április végén a Continental-Matador-Rubber (CMR) cégtől ugyanis megvásárolta annak leányvállalatát, a Matador Hungária Kft.-t, így a nyíregyházi központú cég a Matador márkájú személy- és teherabroncsok egyedüli forgalmazójává vált Magyarországon.

A cégek tíz éve állnak egymással üzleti kapcsolatban, a Marso kínálatában a Continental márkacsoport abroncsai jelentős részt képviselnek. Ezt a kapcsolatot erősítette tovább a két vállalkozás azzal, hogy a Marso megvásárolta a győri székhelyű Matador Hungária Kft.-t, és így a Matador márkájú személy- és teherabroncsok kizárólagos forgalmazójává vált Magyarországon.

A szerződésben a magyar tulajdonosok által irányított Marso vállalta, hogy az eddigi Matador-forgalmukat megduplázzák, vagyis évi 130 000 darab személyabroncsot, valamint 12 000 darab teherabroncsot adnak el. Hosszabb távon pedig az a cél, hogy a márka jelenlegi, körülbelül 7 százalékos piaci részesedését megőrizzék, illetve növeljék.

A Marso jogutódlással vette meg a Matador Hungáriát, így az ott dolgozókat is átveszik. A cég eszközeit, a készletet és egyik telephelyét megvásárolták, több telephelyet pedig bérbe vettek. A vállalat átmenetileg új néven jelenik majd meg a piacon, majd a tervek szerint integrálják a Marsóba.

A vásárlással nem titkolt célunk, hogy piaci súlyunkat tovább növeljük, és a jelenleg kiszolgált, majdnem ezer partnerünk mellé, újabb viszonteladókra találjunk” – mondta Somlai Sándor ügyvezető igazgató.

Háttér

A Barum márkanév – Csehszlovákia kettéválásakor – a cseh gyáré maradt, a Szlovákiában fekvő, korábban szintén Barum gyár a termékeit ez után Matador néven forgalmazta.

A Continental konszern először a szlovákiai Matador gyár teherabroncs-részlegét, majd néhány éve a személyabroncs-gyárát is megvásárolta, és Continental-Matador-Rubber (CMR) néven működtek tovább. A Matador gyárnak ekkor már volt disztribúcióval megbízott magyarországi kereskedelmi vállalata, a Matador Hungária Kft. Így a gyár megvásárlásakor az is a CMR-hez került, s nem integrálták azt a Continental Hungaria Kft.-be, abba a cégbe, amely egyébként a Continental csoport összes többi márkatagjának hazai forgalmazását végzi.

A Marso Kft. 1990-ben, nyíregyházi székhellyel alakult. Kezdetben mezőgazdasági gumiabroncsok export-importjával foglalkoztak, majd a termékkínálatukat személy- és teherabroncsokkal, felnikkel szélesítették. A kezdetektől négy magyar tulajdonos irányítja a céget, ma már egy kilenctagú menedzsment feladata a kétszáz embernek munkalehetőséget biztosító vállalkozás vezetése.

A Continental konszern először a szlovákiai Matador gyár teherabroncs-részlegét, majd néhány éve a személyabroncs-gyárát is megvásárolta, és Continental-Matador-Rubber (CMR) néven működtek tovább. A Matador gyárnak ekkor már volt disztribúcióval megbízott magyarországi kereskedelmi vállalata, a Matador Hungária Kft. Így a gyár megvásárlásakor az is a CMR-hez került, s nem integrálták azt a Continental Hungaria Kft.-be, abba a cégbe, amely egyébként a Continental csoport összes többi márkatagjának hazai forgalmazását végzi.

A Marso Kft. 1990-ben, nyíregyházi székhellyel alakult. Kezdetben mezőgazdasági gumiabroncsok export-importjával foglalkoztak, majd a termékkínálatukat személy- és teherabroncsokkal, felnikkel szélesítették. A kezdetektől négy magyar tulajdonos irányítja a céget, ma már egy kilenctagú menedzsment feladata a kétszáz embernek munkalehetőséget biztosító vállalkozás vezetése.

-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.