BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem termel eleget a Hankook

A világ vezető gumiabroncsgyártói közül a Hankook az egyetlen, amelynek nem csökkent a forgalma az elmúlt évben. Sőt, az a csoport legnagyobb baja, hogy nem tud eleget gyártani a megrendelőknek. Ezért kellett előre hozni a rácalmási gyár bővítését, és ezért keresik a hatodik termelőüzem számára alkalmas helyet Délkelet-Ázsiában.

A rendelésállomány emelkedése alapján a Hankook azt tervezi, hogy 2015-re a Sumitomo és a Pirelli csoportot megelőzve a világ ötödik legnagyobb abroncsgyártójává lép elő. Ehhez azonban az kell, hogy 100 millióra emelkedjen a jelenlegi 78 millió darabos éves termelőkapacitás, ezt a 2-2 koreai és kínai, valamint a magyar gyár biztosítja.

Novemberben már a sorozatgyártást fogjuk elindítani az épülőben lévő második gyáregységben – tájékoztatta a Világgazdaságot Sang Il Lee, a Hankook Tire Magyarország ügyvezető igazgatója, kiemelve, hogy az éppen három éve termelő első gyáregység az előzetesen tervezett 15 ezerrel szemben már 17 ezer abroncsot állít elő naponta. Így a cég egyetlen európai üzeme a Hankook termelésének hét százalékát adja.

Az épülő második gyáregység teljes felfutásával – a jövő nyártól – meghaladja az évi 10 millió darabot a társaság jelenlegi ötmilliós kapacitása. Az alkalmazottak száma a jelenlegi 1400-ről 1900 fölé emelkedik, ezért a cég a jövő év elejére 500 személyes munkásszállót épít Rácalmáson. A szükséges munkaerő biztosítása érdekében a cég a Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskolával és a munkaügyi központokkal együttműködve 500 órás abroncsgyártó-szakképzést indított tavaly a regisztrált munkanélküliek számára.

A technológia megköveteli, hogy a gyártás megszakítás nélkül folyjon, ezért az üzem a hét minden napján három műszakban dolgozik. A napi teljesítményt pedig annak révén sikerült fokozni, hogy amint az alkalmazottak egyre gyakorlottabbak lettek, úgy csökkent a selejthányad, másrészt pénzjutalmat kapnak a termelékenység növelését segítő ötletek, újítások.

A napi termelés növelésére azért is szükség volt, mert május óta a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák összes gyárába szállíthat abroncsokat a rácalmási gyár. Európa legnagyobb autógyártó csoportja februárban végezte el az átfogó minősítést a dél-koreai cég magyar gyárában, amely eddig csupán a VW Transportereket kibocsátó hannoveri haszonjárműgyárba, valamint a csehországi Nosovicében lévő Hyundai-gyárnak szállított. A VW-auditálás azért is fontos a Hankooknak, mert máig Koreából szállítják az abroncsokat hét Volkswagen modell, valamint az Audi A3-as számára. Egy-egy koreai vagy kínai szállítmány útja az európai megrendelőig akár 45 napig is tarthat.

A 230 millió eurós gyárbővítés révén a jelenlegi 107 ezer négyzetméteres beépítettség 165 ezer négyzetméterre emelkedik, miután az új üzem egybeépül a régivel. Az új egységben az alapanyag-keverő üzem mellett helyet kap a félkész termékek gyártása, az abroncsgyártó gépsor, a vulkanizálóüzem, és kibővül a minőség-ellenőrzés, valamint a készáruraktár is.





Abroncsgyártás magyarországon

Amikor két éve felavatták a Tatabányával szomszédos Környe mellett a Bridgestone 190 millió euróba került közel 200 fős gyárát, azt mondták, hogy a termelés felfutása idején – 2009 első fél évétől – már napi nyolcezer abroncsot fognak gyártani.

Azóta a társaság nem tájékoztatja a sajtót, és ugyanezt teszi a két gyárat irányító Michelin Hungária Kft. is. Pedig a válságig a Michelin csaknem 42 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre. Nyíregyházán 14,5 milliárd forintos beruházás révén létesült személykocsiabroncs-gyártás. Az üzem kapacitása 900 ezer darab évente. Hírek szerint ugyanakkor a Taurus, Kormorán és Riken márkájú teherjárműabroncsokat gyártó budapesti Michelin telepet lassan visszafejlesztik.

A gyár éves kapacitása nemrégiben meghaladta a félmillió darabot. Az viszont biztos, hogy az anyacég 2 milliárd dollárt fordít a következő két év során kapacitásbővítésre a fejlődő piacokon.



Azóta a társaság nem tájékoztatja a sajtót, és ugyanezt teszi a két gyárat irányító Michelin Hungária Kft. is. Pedig a válságig a Michelin csaknem 42 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre. Nyíregyházán 14,5 milliárd forintos beruházás révén létesült személykocsiabroncs-gyártás. Az üzem kapacitása 900 ezer darab évente. Hírek szerint ugyanakkor a Taurus, Kormorán és Riken márkájú teherjárműabroncsokat gyártó budapesti Michelin telepet lassan visszafejlesztik.

A gyár éves kapacitása nemrégiben meghaladta a félmillió darabot. Az viszont biztos, hogy az anyacég 2 milliárd dollárt fordít a következő két év során kapacitásbővítésre a fejlődő piacokon. Támogatások A Hankook Tire Magyarország 600 munkahely teremtéséért 360 millió forintos támogatásban részesült. Emellett összesen 15,8 milliárd forintos beruházási támogatásra számíthat a bemutatott számlák alapján a gépek és berendezések beszerzése után, a beruházás megvalósulásának ütemében. A társaság adókedvezménye a beruházás befejezését követő tíz év során összesen tízmilliárd forint lehet.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.