BUX 41,906.58
+1.60%
BUMIX 3,960.45
+0.94%
CETOP20 1,960.74
+2.16%
OTP 10,580
+0.71%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.90%
-0.20%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,640
+0.31%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
-0.49%
+1.89%
+0.46%
OPUS 193.2
-0.21%
-7.36%
+2.00%
0.00%
+4.39%
OTT1 149.2
0.00%
-1.99%
MOL 2,834
+1.21%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
+1.85%
+1.22%
EHEP 1,645
+2.81%
+1.43%
+1.67%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.72%
+8.53%
0.00%
SunDell 42,000
+5.53%
-2.33%
+2.65%
-4.40%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 9,020
-27.84%
OXOTH 3,700
-2.37%
0.00%
NAP 1,226
+0.66%
-12.34%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Saját jogaik korlátozását szavazták meg a gyár dolgozói

A Fiat dél-olaszországi, pomiglianói üzemének dolgozói kedden nagy többséggel megszavazták a műszakszám rugalmas növelését, a sztrájkjoguk és egyes kedvezményeik, köztük a betegszabadság korlátozását, ez derült ki a szerda reggelre összeszámolt szavazatokból.

A Fiat vezérigazgatója cserébe azt ígérte, hogy 700 millió eurós beruházás keretében a Nápoly közeli Pomiglianóba hozzák a Pandák következő nemzedékének gyártását. Azt eredetileg a Fiat lengyelországi gyárába tervezték, a döntés több ezer munkahelybe kerülhet.

Elemzők példátlannak tartják a szavazás eredményét a merev olaszországi munkaügyi kapcsolatok történetében. "Ez a szavazás megváltoztatja a munkaügyi kapcsolatokat: elmozdultunk a konfliktustól az együttműködés felé. Mától ez az ország modernebbnek mutatkozik" - így kommentálta az eredményt az olasz munkaügyi miniszter, Maurizio Sacconi.

A 4.642 dolgozónak majdnem kétharmada szavazott a korlátozásokra és a heti munkaidő növelésére. Az üzemben jelen lévő öt szakszervezet közül négy már a hét végén elfogadta a vezetésnek a beruházáshoz fűzött feltételeit, és csak egy szakszervezet vélte úgy, hogy a módosítások sértik a dolgozók jogait.

A Fiat 15 ezerre akarja növelni a létszámot Pomiglianóban, és évi 300 ezer Panda gyártását tervezi ott. Ez az évi 35 ezer autót gyártó üzem eddig a legrosszabb termelékenységű volt a Fiat öt olaszországi üzeme közül, amelyeknek egyike sem dicsekedhet nagy eredményekkel. A külföldi üzemek sokkal termelékenyebbek: az öt olaszországi gyár 22 ezer dolgozóval 650 ezer autót állít elő évente, a lengyelországi Tychy üzem 600 ezret 6.100 emberrel, a brazíliai gyár 730 ezret 9.400 dolgozóval. A Fiat a kormány nyomásának engedve vállalta, hogy ennek ellenére jelentősen növeli belföldi gyártását: a 2011 végéig tervezett, összesen 8 milliárd eurónyi beruházásának kétharmadát szánja olaszországi telephelyeire.

Az 1,485 ezer milliárd eurós olasz hazai össztermék (GDP) 11,4 százalékát termelte tavaly a Fiat.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek