Cégvilág

Vége lehet a Nutellának

Az Európai Parlament (EP) tegnapi ülésén elutasította az élelmiszerreklámról szóló törvénytervezethez az édesipari lobbi által beterjesztett felpuhító javaslatot. A Ferrero, a Nutella gyártója szerint a törvény eredeti formájában katasztrofális lenne a kontinens édesipara számára, a "Nutella imázsának meg annyi".

Francesco Paolo Pulci, a Ferrero-csoport elnöke a római La Republicának nyilatkozva egész Európa édesiparára nézve kártékonynak nevezte az Európai Parlament készülő élelmiszerreklám-törvényét, amely bizonyos cukor-, illetve zsírtartalom fölött megtiltaná a termékek bármilyen, egészégre hasznos aspektusának a reklámozását.

A Nutellát például magas zsírtartalma miatt nem lehetne úgy reklámozni, hogy mogyorótartalmából fakadóan gazdag B1- és E-vitaminokban. Márpedig a Nutella sportesemények egész sorát – többek közt az olasz olimpiai csapat felkészülését – támogatja ezen az alapon.

Az európai édességgyártók ezért meggyőzték Renate Sommer német néppárti euroképviselőt, nyújtson be módosító indítványt az egészséges táplálkozás törvényi fogalmát meghatározó zsír- és cukortartalom fölemelésére, illetve elhagyására.

Tegnapi ülésén az EP ezt a módosító indítványt vetette el, ami egyet jelent az uniós jogi norma eredeti formájának alkalmazásával. A törvény végszavazása a jövő hét elején várható.

Renate Sommer élelmiszerbiztonság édesipar reklám Európai Parlament ferrero Nutella
Kapcsolódó cikkek